دستگیری زورگیر بوستان ولایت و چهار تبعه خارجی قاتل در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری فردی در بوستان ولایت خبر داد که از شهروندان زورگیری می‌کرد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ کیانوش نظری روز جمعه گفت: ساعات پایانی شب نهم فروردین ماه، تیم گشت کلانتری ۱۵۲ خانی آباد در حال گشت زنی در بوستان ولایت بودند که متوجه یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش با ۲ سرنشین شدند که هنگام رد شدن از کنار یک شهروند اقدام به زورگیری از او کردند.

وی افزود: ماموران گشت کلانتری ۱۵۲ خانی آباد بلافاصله دست به کار شدند ولی زورگیران با مشاهده ماموران یکی پیاده و یکی با موتورسیکلت از محل متواری شدند.

سرهنگ نظری ادامه داد: ماموران در یک عملیات منسجم و پلیسی زورگیری که به صورت پیاده متواری شده بود را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی یک قبضه سلاح سرد و ۲ دستگاه تلفن همراه خاموش کشف کردند ضمن اینکه متهم اعتراف کرد آنها را به تازگی زورگیری کرده است.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: متهم برای بررسی‌های تکمیلی به کلانتری منتقل و شناسایی مالباختگان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: دستگیری متهم متواری نیز در دستور کار قرار دارد و متهم اول هم برای اخذ دستور قضایی روانه دادسرا شد.

سرهنگ نظری اضافه کرد: شهروندان از تردد در محل‌های تاریک و خلوت در ساعات پایانی شب خودداری کرده و در صورت مشاهده افراد مشکوک یا مشاهده عمل زورگیری و سرقت با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند.

دستگیری زورگیر بوستان ولایت و چهار تبعه خارجی قاتل در پایتخت

زورگیری اتباع خارجی

رییس پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از دستگیری اعضای باند چهار نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی گفت: اسفند ماه سال گذشته در پی وقوع یک فقره زورگیری منجر به قتل در محدوده بوستان نهج البلاغه، موضوع رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با اعزام به محل وقوع جرم و بررسی صحنه دریافتند؛ یک مرد به همراه نامزد خود در حال قدم زدن در بوستان بوده که چهار سارق زورگیر به سمت شان حمله ور شده و پس از درگیری مرد را به قتل رسانده و یک دستگاه گوشی هوشمند از مقتول و یک رشته طلا از نامزدش را به سرقت برده‌اند.

وی تاکید کرد: کارآگاهان در گام بعدی با تن پیمایی از مقتول آثار جراحت در قسمت مچ و تعداد هفت ضربه چاقو در قسمت کمر او مشاهده کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: متاسفانه نامزد مقتول نیز در تحقیقات کارآگاهان به دلیل ترس و شوک وارده نتوانست چهره سارقان را شناسایی کند.

وی گفت: کارآگاهان در ادامه دریافتند که سرقت‌های مشابه به این شیوه نیز در این منطقه صورت گرفته لذا طی همکاری با عوامل پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی در نهایت هویت هر چهار متهم را شناسایی و دریافتند هر چهار نفر از اتباع خارجی هستند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه اضافه کرد: کارآگاهان پس از کشف مخفیگاه متهمان با مراقبت‌های شبانه روزی به محض تجمع هر چهار نفر در یک مخفیگاه طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی همه‌ آنان را دستگیر و از مخفیگاه آنان ۶ دستگاه گوشی مسروقه و مقادیری طلا به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال کشف و به همراه سارقان به اداره دهم انتقال دادند.

وی در ادامه گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه پس از مشاهده مدارک و مستندات موجود و مواجهه حضوری با نامزد مقتول، یکی از سارقان صراحتا به ارتکاب قتل با مشارکت همدستانش معترف و اقرار داشت طبق معمول با سه نفر از همدستانم در محدوده بوستان ایستاده و منتظر سوژه بودیم که پس از مشاهده مقتول با نامزدش به سمت آنان حمله ور شدیم و اموال آنان را به سرقت برده و مقتول را پس از مقاومت به قتل رساندیم.

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: متهمان در ادامه اقرار داشتند که طلاها را پس از سرقت به فردی می‌سپردیم تا به فروش برساند و سهم ما را بدهد.

به گفته وی، کارآگاهان در ادامه پس از کسب سرنخ های موجود با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم مالخر اموال مسروقه را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار ولی پور گودرزی اظهار کرد: متهمان با توجه به ارتکاب قتل عمدی، طی صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، برای کشف دیگر جرایم و شناسایی شکات و سایر همدستان در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha