دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت:دمای هوا از اواخر هفته جاری در استان به میزان پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می یابد.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تکاب با منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهر و شهرستان ارومیه گرم ترین نقطه استان با دمای ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

وی اضافه کرد: شهرهای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت اخیر اغلب بارانی بودند که بیشترین بارندگی در شهرهای تکاب ۲.۳ میلی متر، شاهین‌دژ۲.۱ میلی متر و ارومیه و پیرانشهر یک میلی متر ثبت شد و بیشترین سرعت وزش باد در اشنویه به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی با عبور امواجی بارشی طی امروز و روز چهارشنبه بارندگی هایی در سطح استان رخ می دهد .

وی اظهار کرد: احتمال بارش برف در نقاط کوهستانی، مرتفع و مناطق سردسیر وجود دارد، وزش باد گاهی شدید و احتمال وقوع گردو خاک و کاهش کیفیت دید در نیمه جنوبی استان پیش بینی شده است.

صابری گفت: برای روز پنجشنبه بارشی پیش بینی نمی شود اما وزش باد و افزایش تدریجی دما تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی آذربایجان غربی در هفته جاری با صدور هشدار نارنجی از شهروندان، مسافران و رانندگان خواست تا نکات ایمنی در تردد جاده ای و سفر به این استان را طی فعالیت این سامانه در هفته جاری مد نظر داشته باشند.

عدم تردد در کوهپایه ها و نقاط مرتفع و کوهستانی، اتراق نکردن در حوالی رودخانه ها و مسیلها از جمله مواردی بود که در این هشدار گنجانده شده بود.

به طور متوسط در سال ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد، کشاورزی عمده ترین شغل ساکنان آن بوده و بارندگی‌ها تاثیر مهمی بر اشتغال این بخش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha