فعالیت امواج ناپایدار در آذربایجان غربی تشدید می شود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تشدید فعالیت امواج ناپایدار است که از امروز، سه شنبه در استان فعال شده است.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشدید فعالیت موج بارشی در شمال و مرکز استان آسمان شهرهای مناطق یاد شده در پایان هفته جاری تا روز جمعه بارانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز سه شنبه شمال استان شاهد رشد ابر و بارش های خفیف است که با وزش ملایم باد همراه است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوا که در ۲ روز گذشته افزایش یافته بود از روز چهارشنبه کاهش ۲ تا چهار درجه ای می یابد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تکاب خنک ترین شهر استان با ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است و شهرستان پلدشت نیز گرم ترین شهر استان با دمای ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

صابری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین ۱۸ و ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر بود افزود: وزش باد ملایم با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت از چالدران گزارش شده است.

وی بیان کرد: با توجه به تشدید بارندگی ها در روزهای آینده لازم است تا شهروندان توصیه های هواشناسی در مورد احتمال بروز سیلاب و رعد و برق وزش تند بادها را همچنان جدی گرفته و تدابیر لازم را بکار گیرند.

صابری بیان کرد: تردد در ارتفاعات و محکم کردن سازه های ساختمانی و گلخانه ای نیز از موارد مهم و لازمی است که باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است که سالانه ۴۵۰ میلی متر بارندگی در این استان ثبت می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha