۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85426917
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲ وضعیت آب و هوایی گیلان را در برمی‌گیرد

۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85426917
۲ وضعیت آب و هوایی گیلان را در برمی‌گیرد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: ۲ وضعیت آب و هوایی شامل وزش بادگرم و فعالیت سامانه بارشی از فردا (سه‌شنبه) تا پنجشنبه هفته جاری این استان را در بر می‌گیرد.

علاءالدین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی وزش باد جنوبی (بادگرم) از فردا (سه‌شنبه) تا صبح چهارشنبه هفته جاری به ویژه ارتفاعات و دامنه‌های گیلان را در برمی گیرد که بر این اساس هشدار سطح زرد صادر شده‌است.

وی افزود: بر این اساس در این مدت وزش باد گرم در برخی مناطق شدید، ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید، افزایش دما به طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس و در برخی مناطق جلگه‌ای و ساحلی پدیده مه یا مه آلودگی هوا پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف برای پیشگیری از حوادث ناشی از وزش بادگرم عنوان کرد: از تردد و استقرار در محدوده درختان، سازه‌های موقتی، سست و روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی خودداری شود ضمن اینکه در صورت برافروختن آتش از رها کردن آن در طبیعت پرهیز شود.

وی بیان کرد: با خروج این وضعیت جوی و به تدریج با فعال شدن سامانه بارشی از عصر چهارشنبه هفته جاری بارندگی گاهی رگباری موقتی شدید، وزش باد گاهی شدید، مه آلودگی، رعد و برق کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در مناطق مختلف استان پیش‌بینی شد که برای این وضعیت جوی نیز هشدار زرد صادر شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا پنجشنبه هفته جاری در استان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: مسافران و هم استانی‌ها در مدت فعالیت این سامانه از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی بیان کرد: رانندگان با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی در ترددهای جاده‌ای به ویژه در در محورهای کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند و کوهنوردان نیز از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

حسینی اظهار کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی، تردد قایق‌های سبک و تفریحی، فعالیت‌های شیلاتی، ورود و خروج کشتی‌ها به بندر و سایر فعالیت‌ها منع شده‌است.

وی بیان کرد: صبح امروز اسب‌وونی تالش با صفر درجه سلسیوس کمترین و ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۱۹ درجه بیشترین دمای استان گیلان را به خود اختصاص دادند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۱ درجه و رطوبت ۹۳ درصد است.

استان گیلان از ابتدای نوروز در بیشتر روزها بارانی بود.

بیشتر بخوانید:

گیلان با باران به استقبال نوروز می‌رود

گیلان دوباره بارانی می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha