۳۰ هزار نفر در جشنواره‌های ورزشی روستایی اردبیل مشارکت کردند

اردبیل - ایرنا - رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل از مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر در برنامه‌های فرهنگی، ورزشی روستایی این هیات در سال گذشته خبر داد.

علی تقی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال در مجموع بیش از ۵۸۳ برنامه و جشنواره ورزش بازی‌های بومی و محلی و آئین‌های سنتی در نقاط مختلف استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیشتر این برنامه‌ها در قالب مسابقات ورزشی در روستاها و جشنواره‌های آیینی و سنتی برگزار شد، اظهار کرد: در این برنامه‌ها ۱۸ هزار و ۷۳۰ آقا در قالب هزار و ۸۳۲ تیم و ۱۷ هزار و ۳۶۰ خانم در قالب هزار و ۷۳۶ تیم شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال جام پرچم ویژه روستاییان و عشایر بیان کرد: پارسال مسابقات جام پرچم در استان با شرکت بیش از ۶ هزار نفر در قالب بیش از ۶۰۰ تیم ورزشی در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل اضافه کرد: هم‌اکنون در مجموع ۱۲۹ خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف این استان فعال است که از این تعداد ۹ خانه ورزش روستایی با رویکرد جدید و با محوریت بازی‌های بومی و محلی تجهیز و راه‌اندازی شد.

تقی‌زاده با اشاره به برگزاری طرح‌های منطقه‌ای و ملی در استان اردبیل، ادامه داد: برگزاری جشنواره منطقه‌ای آنا با حضور تیم‌های ورزشی و گروه آیین سنتی و بومی استان گیلان در شهرستان خلخال و برگزاری طرح سراسری جشنواره منتظران در ۳۱۳ روستا و محله استان با همکاری کانون‌های مساجد از جمله آنها است.

وی گفت: علاوه بر جشنواره ملی دختران آفتاب، مسابقات جام یاریگران هم یکی از طرح‌های ملی است که مسابقات شهرستانی این جام برگزار شده و مرحله استانی هم در چهار رشته ورزشی شطرنج، دارت، تنیس روی میز و دوومیدانی در ۲ بخش بانوان و آقایان در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران استان اردبیل در مسابقات منطقه‌ای و ملی افزود: اعزام تیم چوب‌کشی آقایان و بانوان به مسابقات لیگ کشوری، اعزام تیم مینی‌فوتبال بانوان و آقایان به مسابقات جام پرچم، اعزام تیم استان به مسابقات منطقه‌ای هفت سنگ و اعزام تیم‌های منتخب استان در مسابقات کشوری بلند همتان از جمله آنها است.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل اظهار کرد: پارسال ۷۲۰ قلم اقلام ورزشی متنوع به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاها و مناطق عشایری این استان توزیع شد و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha