جام پرچم فرصتی برای شناسایی استعدادهای ورزشی جوانان روستایی است

اردبیل - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری دومین دوره مسابقات جام پرچم با شرکت ۲۵۲ ورزشکار در قالب ۴۱ تیم خبر داد و گفت: جام پرچم فرصتی برای دیده شدن و حضور جوانان روستایی در مسابقات ورزشی و شناسایی ظرفیت های بالقوه ای است که در استان وجود دارد.

محمد علی پهناور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه این مسابقات در راستای نشاط آفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه روستایی برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات استعدادیابی و عدالت در توزیع تجهیزات ورزشی با هدف توسعه عدالت اجتماعی و توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری است.

وی در خصوص زمان برگزاری این مسابقات گفت: ثبت نام تیم‌ها و ورزشکاران برای این مسابقات شروع شده است و مرحله شهرستانی و استانی آن بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

پهناور جام پرچم را از بزرگترین رویدادهای ورزشی کشور در سطح استان عنوان کرد و افزود: این جام فرصتی ارزشمند برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزش روستایی و عشایری در رشته‌های مختلف است و برگزاری این مسابقات پویایی و نشاط را به جامعه روستایی و عشایری تزریق خواهد کرد.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل دور اول این جام با حضور بیش از ۶ هزار ورزشکار در قالب ۷۰۰ تیم در دو بخش آقایان و بانوان در رشته مینی فوتبال برگزار شد.

وی ادامه داد: دور اول این مسابقات با استقبال بالای ورزشکاران روستایی استان مواجه شد و امیدواریم دومین دوره این مسابقات هم با شور و نشاط و حضور پررنگ تر جوانان نسبت به دوره گذشته برگزار شود.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha