دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ایران نباشد

دزفول – ایرنا – فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) با هشدار به دشمنان ایران اسلامی گفت: دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت نظام اسلامی نباشد چرا که به طور قطع شکست خواهد خورد.

به گزارش ایرنا،‌ سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید جمعه شب در گردهمایی بزرگ رزمندگان اسلام در حسینیه ثارالله دزفول تاکید کرد: طی سه دهه گذشته قدرت دفاعی و تهاجمی کشور همواره افزایش یافته است و این روند با قدرت ادامه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ایران اسلامی امروز به بازدارندگی رسیده است تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز به نقطه ای رسیده اند که توان دفاع از منافع ایران اسلامی را در مقابل زورگویان عالم در سراسر جهان دارند.

سرلشکر رشید افزود: آمریکا، اسراییل و کشورهای غربی در طی سه دهه گذشته در جنگ های مختلف به طور مستقیم و یا غیرمستقیم مشارکت داشتند ولی هیچگاه جرات فکر کردن به تهاجم به ایران را نیز نداشته اند.

وی با تاکید بر دست داشتن آمریکا و کشورهای اروپایی در جنایت های اسراییل در غزه بیان کرد: سربازان آمریکایی و اروپایی اکنون در کنار متجاوزان صهیونیستی در حال جنایت و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه ملت ایران به دلیل قدرت و انسجام داخلی نیازی به تهدید و جنگ با هیچ کشوری را ندارد گفت: تاریخ ایران اسلامی نشان می دهد که دفاع از تمامیت ارضی در برابر تهدیدات خطوط اصلی سیاست های دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از تجربه هشت سال دفاع مقدس آموخته است که قدرت های سلطه گر هیچ کشور ضعیف را رسمیت نمی شناسند و تنها زبانی که آنها می فهمند زبان قدرت است.

سرلشکر رشید تاکید کرد: برای حفظ حیات عزتمندانه و استقلال خود باید دشواری ها را تحمل و قدرت دفاعی تهاجمی خود را افزایش داد.

سرلشکر رشید: دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ایران نباشد

طوفان الاقصی هیمنه اسراییل را فروپاشید

سرلشکر رشید در ادامه با اشاره به مشارکت تعداد محدودی از رزمندگان مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی گفت: تنها یک هزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای جهادی فلسطینی حماسه طوفان الاقصی را رقم زدند و در آن روز تمام هیمنه اسراییل را فروپاشیدند.

وی افزود: اسراییل در طوفان الاقصی فروپاشیده بود و این آمریکا بود که به کمک اسراییل آمد و با به خاک و خون کشیدن فلسطینیان و ارسال حجم انبوهی مهمات و تجهیزات از سقوط اسراییل جلوگیری کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: حیات اسراییل در پشتیبانی و حمایت کشورهای دیگر وابسته ست و اگر این خط پشتیبانی قطع شود کار اسراییل تمام است.

وی افزود: اگر رویارویی نظامی مستقیمی میان ایران و اسراییل رخ دهد با یک عملیات در مقیاس فتح المبین کار ارتش اسراییل را یکسره خواهد کرد.

سرلشکر رشید افزود: تحلیلگران غربی از این واقعیت دچار وحشت شده اند که اگر گروه های مقاومت که با یک هزار و ۱۰۰ نفر در طوفان الاقصی هیمنه اسراییل را در هم کوبیدند با چند هزار رزمنده از مناطق مختلف به اسراییل حمله کنند چیزی از اسراییل باقی نخواهد ماند.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال القای قرار داشتن ملت ایران بر سر دوراهی کنار آمدن با آمریکا و تبعیت از آمریکا و یا تحمل فشارهای اقتصادی و سیاسی است.

پنج بار مذاکره مستقیم میان جمهوری اسلامی و آمریکا انجام شده است

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در مذاکرات گفت: جمهوری اسلامی پنج بار با آمریکایی ها در طی ۴۵ سال گذشته مذاکره کرده است که هر بار ما به خوشبینی به تمام تعهدات خود عمل کرده ایم ولی آمریکایی های گستاخ و باج خواه هیچگاه به تعهدات خود عمل نکردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) افزود: سال ۱۳۵۷ مذاکره مستقیم با آمریکا در الجزایر برای آزادی گروگان های آمریکایی انجام شد، که تمام آن مذاکره کنندگان امروز سران اصلاح طلبان هستند.

وی ادامه داد: آمریکا در قبال آزادی گروگان های خود در ایران تعهد دادند که در امور داخلی ایران دخالت نکنند و پول های بلوکه شده ایران را آزاد کنند که با وجود آزادی گروگان ها به هیچ یک از این تعهدات عمل نکردند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۶۴ تعدادی از اتباع اروپایی در لبنان گروگان گرفته شدند که آمریکا با ایران وارد مذاکره شد تا ایران از نفوذ خود برای آزادی این افراد وساطت کند که پس از این مذاکره و آزادی گروگان ها، آمریکا به تعهد خود برای کمک به ایران در جنگ تحمیلی نه تنها عمل نکرد بلکه ۶ ماه بعد عراق با پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا بیش از ۳۰۰ نقطه ایران را مورد اصابت موشک قرار داد.‌

سرلشکر رشید افزود: سال ۱۳۸۰ در دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی با وجود مذاکره مستقیم میان ۲ کشور، آمریکا ایران را محور شرارت معرفی کرد.

وی ادامه داد: پس از اشتغال افغانستان و عراق توسط آمریکا چهارمین مرحله مذاکره میان ایران و آمریکا آغاز شد که در آن مذاکرات نیز آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد.

سردار رشید برجام را پنجمین مرحله مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا برشمرد و گفت: ایران تمام تعهدات خود در برجام را عملی کرد، فردو و نطنز را تعطیل و تعداد سانتریفیوژها را از ۱۹ هزار به سه هزار عدد کاهش داد ولی آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) با اشاره به نامه اوباما رییس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب گفت: رییس جمهور آمریکا در آن نامه به رهبر انقلاب تعهد داده بود که آمریکا به دنبال سرنگونی نظام اسلامی نیست و خواستار از سر گیری مذاکرات هسته ای شد ولی باز هم به تعهدات خود عمل نکرد.

سرلشکر رشید: دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ایران نباشد

فهرست بلندبالای خواسته های آمریکا از ایران حد پایان ندارد

وی با بیان اینکه خواست آمریکا از ایران به هسته ای محدود نمی شود گفت: محبوس شدن در پشت مرزها، محدودیت برد موشکی، اجتناب از فروش پهپاد، دفاع نکردن از ملت ها و گروه های مقاومت، صلح با اسراییل، انحلال سپاه قدس، تغییر قانون اساسی، ادغام ارتش و سپاه و برگزار نکردن رزمایش نظامی تنها بخشی از خواسته های آمریکا از ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه خواسته های آمریکا حد توقف ندارد گفت: متاسفانه خواسته های آمریکا از ملت ایران برای مردم و جوانان بازگو نمی شود.

درخواست برخی نمایندگان مجلس ششم برگزار نکردن رزمایش برای خوشایند آمریکا بودند

سرلشکر رشید با بیان اینکه آمریکا از آن سوی دنیا در منطقه حضور یافته است ولی از ایران می خواهد که حتی از برگزاری رزمایش هم اجتناب کند گفت: برخی نمایندگان مجلس ششم از ما می خواستند که از برگزاری رزمایش اجتناب کنیم چرا که به زعم آنها برگزاری رزمایش موجب ناراحتی آمریکا می شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) افزود: اگر ملت ایران از این مولفه های قدرت برای خوشایند آمریکا دست بردارد، چیزی از اقتدار ایران باقی نمی ماند و ملت ایران اجازه مذاکره حول این مولفه های قدرت را هرگز نخواهد داد.

وی بیان کرد: هیچ ایرانی با غیرت اجازه این همه باج به دشمن را نمی دهد.


شکل گیری جبهه مقاومت الگوگیری از مقاومت مردم دزفول است

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت عملیات فتح المبین و نقش دزفول در این عملیات گفت: دزفول به جبهه مرکزی جنگ تبدیل شد که نقش تعیین کننده ای در عملیات فتح المبین ایفا کرد.

وی با بیان اینکه مقاومت دزفول در دفاع مقدس به الگویی برای جبهه مقاومت در منطقه تبدیل شده است افزود: فرماندهان جبهه مقاومت بارها اعلام کرده اند که مقاومت و ایستادگی را از ملت ایران و مردم عزیز و مقاوم دزفول آموخته اند.

سرلشکر رشید افزود: اشراف کامل اطلاعاتی بر غرب کرخه، طرح ریزی کلان قرارگاه ها و همچنین تعیین محورهای تهاجمی قرارگاه ها و تیپ ها سه حوزه عملکرد لشکر هفت حضرت ولی عصر دزفول در عملیات فتح المبین بود.

وی افزود: اشراف اطلاعاتی عملیات فتح المبین به قدری زیاد بود که رزمندگان و یگان های عملیاتی به خوبی منطقه را می شناختند و این شناسایی های جامع توسط اطلاعات عملیات لشکر هفت ولیعصر نقش بی بدیلی در پیروزی عملیات فتح المبین داشت.

سرلشکر رشید: دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ایران نباشد

طرح ریزی عملیات فتح المبین توسط فرزندان دزفول انجام شد

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: طرح ریزی عملیات فتح المبین توسط فرزندان دزفول انجام شد و محورهای عملیاتی با نظر فرماندهان دزفول تعیین شد.

وی بیان کرد: رزمندگان و فرماندهان لشکر هفت ولیعصر باید نقش این لشکر در خلق و پیروزی عملیات فتح المبین را به خوبی تبیین کنند ولی متاسفانه تا کنونی به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده ایم.

سرلشکر رشید افزود: لشکر هفت ولیعصر و پشتیبانی مردم قهرمان دزفول از این عملیات در خلق این عملیات بزرگ و غرورآفرین می تواند بستر نگارش کتاب های فراوان باشد.

وی با گرامیداشت یاد سردار شهد کوسه چی گفت: شهید کوسه چی از جمله فرماندهان با انگیزه ای بود که دارای ابعاد اخلاقی و معنوی فراوان بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه باید به شهدا به عنوان الگوهای یک مکتب فکری نگریسته شود افزود: کار پژوهشی دقیق و عالمانه برای معرفی شهدا به جوانان وظیفه همه همرزمان شهداست.

در معرفی درست شهدا کم کاری کرده ایم

وی افزود: به دلیل کم کاری نویسندگان متعهد کشور، امروز برخی چهره های ملی گرا که سابقه مبارزاتی چندانی نیز ندارند به عنوان قهرمانان ملی بزرگنمایی می شوند ولی شهدای برجسته دفاع مقدس از جمله شهید باکری و شهید کوسه چی و سایر شهدا به خوبی معرفی نشده اند.

سرلشکر رشید ادامه داد: بسیاری از کتاب های نوشته شده پیرامون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شخصیت برجسته این شهید بزرگ فاصله فراوان دارند.

وی بیان کرد: ابعاد نظریه دفاعی امنیتی فرماندهان دفاع مقدس یکی از جنبه هایی است که در معرفی این فرماندهان مغفول مانده است.

جهان در آستانه یک تحول بزرگ قرار گرفته است

وی گفت: ۴۴ سال از تجاوز سراسری دشمن به سرزمین ایران اسلامی و ۳۶ سال از پایان جنگ گذشته است ولی با گذشت این سال ها همچنان آن دوران حیات بخش است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه دفتر جنگ بسته نشده است گفت: هشت سال جنگ تحمیلی حادثه ای مهم و جهانی بود که از بسیاری از جنگ های جهان مهمتر بوده و هست.

وی با بیان اینکه جهان در آستانه یک تحول بزرگ قرار گرفته است تاکید کرد: امام خمینی(ره) با سیاست «نه شرقی و نه غربی»، نه بزرگی به جهان امروز و ابرقدرت های مادی آن گفت و برای همیشه خط بطلانی بر وابستگی ایران عزیز بر کشورهای مستکبر بیگانه کشید.

سرلشکر رشید: دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ایران نباشد

ایران مستقل ترین کشور جهان است

سرلشکر رشید، فشارهای چهار دهه گذشته دشمنان به ایران اسلامی به خاطر از دست رفتن منافع آنها در ایران پس از پیروزی انقلاب است گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مقابل کشورهای مستکبر استوار ایستاده اند و این ایستادگی موجب شده تا امروز ایران به مستقل ترین کشور جهان تبدیل شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: تنها جنگی که ۲ ابرقدرت شرق و غرب در کنار هم به مقابله با یک کشور پرداختند، جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران بود و از این منظر ابعاد و حوادث جنگ تحمیلی در مقیاس جهانی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: مقاومت در خرمشهر و مقاومت مردم قهرمان دزفول زیر موشکباران در طول جنگ از جمله رویدادهای جنگ تحمیلی هشت ساله با مقیاس جهانی است که باید به جوانان و فرزندان ایران این حقایق جنگ را بیان کرد.

ارتباط قوی معنوی با منبع لایزال الهی منبع قدرت بخش رزمندگان بود

سرلشکر رشید افزود: فرماندهان ارتش و سپاه در شرایطی که عملیات ها در زیر سایه سنگین حملات دشمن گره می خورد، نقطه ثبات و تعادل جبهه های نبرد بودند.

وی بیان کرد: دشمن بعثی از قدرت تهاجمی نیروهای مسلح ایران اسلامی سراسیمه بود و در مقابل حماسه آفرینی رزمندگان و شهدا، ارتش بعثی تا بن دندان مسلح فروپاشید.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) ارتباط قوی معنوی با منبع لایزال الهی را منبع قدرت بخش رزمندگان و فرماندهان ایران اسلامی دانست و گفت: امام حماسه سرای بزرگ تاریخ و دل گرمی تمام رزمندگان بود.

دفاع مقدس تبیین شود ناامیدی و ترس از دشمن وجود نخواهد داشت

وی تبیین درست وقایع جنگ را موجب ناکام گذاشتن اراده دشمن بیرونی و داخلی در ایجاد ترس و ناامیدی در جوانان و مردم دانست و افزود: جنگ هشت ساله دفاع مقدس تا با سایر جنگ ها مقایسه نشود بزگی و عظمت کار ملت ایران معلوم نمی شود.

سرلشکر رشید، بیان کرد: حقارت سیاسی و اجتماعی، پرداخت غرامت به متجاوزان، وابستگی به خارج و واگذاری سرزمین های وسیع کشور به بیگانگان ثمره دولت های ضعیف قاجاریه بود.

وی ادامه داد: علمای اعلام ایران در طول تاریخ با واجب دانستن دفاع از سرزمین ایران اسلامی در مقابل کفار، استقلال و دفاع از کیان ایران اسلامی را رقم زدند.

متاسفانه برخی با جعل و تحریف تاریخ به دنبال تطهیر چهره پهلوی هستند

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) گفت: اشغال ایران و ‌متلاشی شدن ارتش رضا شاه طی یک هفته و له شدن غرور ملی ثمره حاکمان نالایق پهلوی بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی با جعل و تحریف تاریخ به دنبال تطهیر چهره رضا شاه هستند افزود: رضا شاه که تنها در برابر ملت ایران قلدر بود با شروع حمله به ایران در خلال جنگ جهانی دوم نه تنها هیچ دفاعی از ایران نکرد بلکه به دشمن پناهنده شد.

سرلشکر رشید بیان کرد: کناره گیری از قدرت،‌ استعفای مکتوب، ‌ترک ایران و پناهده شده به انگلیس شروط انگلستان برای رضا شاه قبل از تهاجم به ایران در جنگ جهانی دوم بود که رضا شاه بزدل تمام این شروط را پذیرفت و ایران را در مقابل حمله خارجی تنها گذاشت.

وی افزود: عده ای برای تطهیر رضا شاه با غیرممکن دانستن دفاع در مقابل تهاجم قوای خارجی به دنبال توجیه فرار او هستند و این در حالی ست که جوانان ایران در جنگ هشت ساله با دست خالی در مقابل تمام قدرت ها ایستادند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) افزود: جوانان و نوجوانان کشور به دلیل بی اطلاعی خیانت ارضا شاه به جای اینکه شعار دهد که «شهید باکری روحت شاد» شعار «رضا شاه روحت شاد» سر می دهند.

وی با بیان اینکه رضا شاه تنها پادشاه ایران است که از مقابل قوای دشمن فرار کرد گفت: تمام پادشاهان ایران در مقابل دشمن جنگ کردند و کشته شدند ولی میدان را خالی نکردند.

سرلشکر رشید افزود: یکی از اساتید بی انصاف دانشگاه با نوشتن کتاب هایی پیرامون رضا شاه در حال جعل تاریخ و دستاوردسازی برای رضا شاه خائن و بزدل است.

وی ادامه داد: این پرچم های یاحسین(ع) و یازهرا(س) و فرهنگ عاشورا بود که این حماسه های بزرگ را در جنگ هشت ساله رقم زد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) افزود: هر ۲ پادشاه پهلوی از رضا شاه تا پسر او با کودتاه بر سر کار آمدند و با ضعف خود وابستگی ایران را به اوج خود رساندند.

استقلال و عزت ایران مفاهیمی است که در دفاع مقدس در تاریخ ثبت شد

وی عملیات فتح المبین را یکی از عملیات های درخشان دفاع مقدس دانست و گفت: استقلال، ‌حفظ تمامیت ارضی و عزت ایران مفاهیمی بود که در هشت سال جنگ تحمیلی توسط جوانان ایران اسلامی در تاریخ ثبت شد.

سرلشکر رشید بیان کرد: برگزاری چنین مراسم هایی برای تبیین عملیات های غرورآفرین برای نسل جوان راه روشن و نورانی باقی می گذارد تا در بحران ها در مقابل زورخواهی دشمنان الهام بخش نسل های آینده باشد.

به گزارش ایرنا، عملیات فتح‌المبین در بامداد دوم فروردین ۱۳۶۱ خورشیدی با رمز یا زهرا (س) آغاز شد. این عملیات چهار مرحله‌ای یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود و نقطه عطف جنگ تحمیلی به شمار می‌آمد که در آن ۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد و نیروهای بعثی از خاک خوزستان خارج شدند. دزفول در این عملیات 146 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

به دلیل نقش برجسته دزفول در دوران دفاع مقدس چهار خرداد ۱۳۶۶ با تصویب هیات وزیران، دزفول با تقدیم لوحی به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام گذاری شد که در سال‌های اخیر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارم خرداد به نام "روز مقاومت و پایداری – روز دزفول " در تقویم رسمی جمهوری اسلامی نام گذاری شد.

به گزارش ایرنا،‌ این مراسم که با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالمحمد رئوفی نژاد از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده لشکر هفت حضرت ولیعصر(عج) خوزستان و جمعی از مسوولان استانی، لشکری و کشوری برگزار شد حاج صادق آهنگران به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت.

عملیات فتح‌المبین در بامداد دوم فروردین ۱۳۶۱ خورشیدی با رمز یا زهرا (س) آغاز شد. این عملیات چهار مرحله‌ای یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود و نقطه عطف جنگ تحمیلی به شمار می‌آمد که در آن ۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد و نیروهای بعثی از خاک خوزستان خارج شدند. دزفول در این عملیات 146 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

به دلیل نقش برجسته دزفول در دوران دفاع مقدس چهار خرداد ۱۳۶۶ با تصویب هیات وزیران، دزفول با تقدیم لوحی به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام گذاری شد که در سال‌های اخیر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارم خرداد به نام "روز مقاومت و پایداری – روز دزفول " در تقویم رسمی جمهوری اسلامی نام گذاری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha