ادای دین به شهدا وظیفه ای همگانی است

دزفول – ایرنا – مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ادای دین به شهدا و خانواده شهدا را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: همه در مقابل راه و آرمان شهدا وظیفه داریم.

به گزارش ایرنا،سردار سرتیپ پاسدار عبدالمحمد رئوفی نژاد جمعه شب در گردهمایی رزمندگان دزفول و گرامیداشت عملیات فتح المبین در حسینیه ثارالله این شهر در سخنانی کوتاه افزود: برگزاری این گردهمایی ها حرکت در مسیر تبیین و معرفی عملیات های غرورآفرین و ایثارگری شهداست.

وی ادامه داد: رزمندگان، ایثارگران، شهدا و خانواده آنها حق بزرگی به گردن همه دارند که برگزاری این گردهمایی ها یادآوری این ایثارگری هاست.

سردار رئوفی‌نژاد با اشاره به حضور سردار سرلشکر رشید در این گردهمایی افزود: سردار رشید فرمانده همه رزمندگان و شهدای دزفول و افتخاری برای این شهرستان، استان و کشور است.

ادای دین به شهدا وظیفه ای همگانی است

همه مسلمانان جهان برای دفاع از غزه وظیفه شرعی دارند

نماینده امام خمینی(ره) در لشگر هفت حضرت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس نیز در این گردهمایی بیان کرد: امروز غزه بزرگترین مصیبت جهان اسلام است و همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای دفاع از این مظلومان وظیفه شرعی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی با اشاره به آیات قرآن پیرامون عظمت جهاد در راه خدا افزود: بر اساس آیات قران و روایات یهودیان به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و با این نقض عهد و نپذیرفتن سخن حق به بدترین جنبدگان روی زمین تبدیل شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس قطع مسیرهای پشتیبانی از یهودیان را دستوری قرآنی دانست و تاکید کرد: قطع هرگونه حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی وظیفه امروز کشورهایی اسلامی است.

وی ادامه داد: بر اساس روایت ها ضایع کردن مال و آبروی افراد با طلب حلالیت حتی در صورت گرفتن حلالیت نیز از ضمه افراد برداشته نمی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: سردار سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا از جمله فرماندهان با دانش، دوراندیش، عالم و مبتکر و افتخار جهان اسلام و نظام اسلامی است.

ادای دین به شهدا وظیفه ای همگانی است

به گزارش ایرنا،‌ این مراسم که با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالمحمد رئوفی نژاد از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده لشکر هفت حضرت ولیعصر(عج) خوزستان و جمعی از مسوولان استانی، لشکری و کشوری برگزار شد حاج صادق آهنگران به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت.

در این مراسم ضمن بزرگداشت عملیات غرورآفرین فتح المبین، یاد تعدادی از فرماندهان شهید لشکر هفت حضرت ولیعصر(عج) دزفول در دوران دفاع مقدس از جمله سرلشکر پاسدار شهید حاج محمدحسن کوسه چی(پارساکیان)، سردار سرلشکر شهید احمد سوداگر، سردار شهید عظیم محمدی نژاد و سردار شهید عبدالحمید بادروج گرامی داشته شد.

سردار شهید محمدحسن کوسه‌ چی (پارساکیان) دبیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌ الانبیاء(ص) و از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ شمسی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهید خود پیوست. جانشین فرماندهی لشکر هفت ولیعصر(عج) دزفول در دوران دفاع مقدس، فرماندهی قرارگاه‌های منطقه‌ای نجف اشرف و صاحب ‌الزمان نیروی زمینی سپاه و مشاور فرماندهی کل سپاه از جمله سوابق سردار کوسه ‌چی بود.

سردار احمد سوداگر رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از جانبازان ۷۰ درصد سرافراز کشور بود که بهمن ماه سال ۱۳۹۰ بر اثر عوارض ناشی از جنگ تحمیلی که منجر به ایست قلبی شد ،به یاران و همرزمان شهیدش پیوست. وی از فرماندهان ارشد دفاع مقدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که مسوولیت اطلاعات امنیت قرارگاه خاتم الانبیا و فرماندهی لشگر ۲۷ محمد رسول الله را برعهده داشت.

سردار شهید عظیم محمدی زاده متولد سال ۱۳۳۲، کارمند شرکت کشت و صنعت کارون و معاون عملیاتی لشکر هفت ولیعصر (عج) بود که در عملیات های فتح المبین، بیت المقدس و رمضان حماسه آفرینی کرد و ششم اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ادای دین به شهدا وظیفه ای همگانی است

شهید عبدالحمید بادروج، نوزدهم دی ۱۳۳۵ در شهرستان دزفول به دنیا آمد وی از فرماندهان لشکر هفت حضرت ولیعصر(عج) دزفول بود که هنگام شرکت در راهپیمایی برائت از مشرکین توسط نیروهای سعودی در نهم مرداد سال ۱۳۶۶ به فیض شهادت نائل شد.

عملیات فتح‌المبین در بامداد دوم فروردین ۱۳۶۱ خورشیدی با رمز یا زهرا (س) آغاز شد. این عملیات چهار مرحله‌ای یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود و نقطه عطف جنگ تحمیلی به شمار می‌آمد که در آن ۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد و نیروهای بعثی از خاک خوزستان خارج شدند. دزفول در این عملیات ۱۴۶ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

به دلیل نقش برجسته دزفول در دوران دفاع مقدس چهار خرداد ۱۳۶۶ با تصویب هیات وزیران، دزفول با تقدیم لوحی به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام گذاری شد که در سال‌های اخیر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارم خرداد به نام "روز مقاومت و پایداری – روز دزفول " در تقویم رسمی جمهوری اسلامی نام گذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha