بهره مندی ۱۷ هزار یزدی از خدمات کتابخانه های عمومی در نوروز + فیلم

یزد-ایرنا-مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت:افزون بر ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف مردم از خدمات فرهنگی و کلاس های آموزشی این نهاد استفاده کردند.

محمد محسن رفیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در کتابخانه های عمومی فعالیت های جدیدی شکل گرفته و بیش از ۳۰ فعالیت در کتابخانه های عمومی خصوصا کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد که مردم نیز استقبال بسیار خوبی از این خدمات داشتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این دوره و در کتابخانه های عمومی فعالیت های بسیار جدیدی شکل گرفته و این اماکن فقط کتابخانه و امانت خانه نیست و کلاس های اوقات فراغت نیز در این کتابخانه ها برگزار می شود که بیش از ۴۸۰ کلاس در تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد و نزدیک به ۶ هزار نفر نیز از این خدمات استفاه کردند .

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت:کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از پایگاههای فرهنگی در سراسر استان فعالیت دارد و بنا بر نیاز و علاقه اعضاء در بسیاری از فعالیت های فرهنگی حضور داشته و خواهد داشت .

یکصد و ۱۲ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در استان یزد فعال است و ۱۰۵ هزار و ۵۳۴ هزار نفر معادل ۸.۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که این استان از نظر تعداد اعضا بین استان ‌های اول تا سوم قرار دارد.

به ازای هر ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha