۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85421924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی درباره بارندگی در خراسان جنوبی

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85421924
هشدار هواشناسی درباره بارندگی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از اواخر وقت فردا (سه‌شنبه) تا یکم فروردین در این استان هشدار سطح زرد صادر شد.

سمیه لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این سامانه نوع مخاطره وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا رگبار و رعد و برق، وقوع روان‌آب بطور محدود، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و احتمال تگرگ در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه جوی بیرجند، خوسف، درمیان سربیشه، حاجی آباد زیرکوه، قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه، نهبندان و طبس خواهد بود گفت: لغزندگی جاده‌ها، وقوع روان‌آب و آبگرفتگی محدود، خسارت تگرگ به بخش کشاورزی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خطر برق گرفتگی در اثر صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه‌ای، خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

هشدار هواشناسی درباره بارندگی در خراسان جنوبی

وی بیان کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضرور، رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان و جابه‌جایی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی، و آمادگی نهادهای خدمات رسان مرتبط با مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از توصیه‌های هواشناسی استان است.

لطفی گفت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای منفی پنج درجه سردترین و ایستگاه‌ دهسلم با بیشینه دمای ۳۲ درجه گرم‌ترین ایستگاه بودند، در این مدت تغییرات دمایی در بیرجند بین منفی ۶ و ۲۴ درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha