۳۰ هکتار زمین برای احداث شهرک صنفی در بجنورد اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی از اختصاص ۳۰ هکتار زمین برای احداث شهرک صنفی در شهر بجنورد با هدف حمایت از کارهای تولیدی و نمایشگاهی خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی اظهار کرد: لازمه شتاب دهی در اجرای این طرح نیز نیازمند اخذ مجوزهای زیست محیطی است که باید توسط دستگاه های متولی پیگیری شود.

وی افزود: بستر مناسب برای اجرای این طرح آماده است و هیچ مانع قانونی وجود ندارد و تنها باید تمهیدات زیست محیطی در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: همچنین برای راه اندازی این شهرک صنفی، شهرداری باید با بخش خصوصی وارد مذاکرده شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: بی تردید ایجاد این شهرک نقش مهمی در کاهش آلودگی صوتی، بصری، زیست‌محیطی و ایجاد مزاحمت ترافیکی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرک های صنفی علاوه بر تولید ثروت، اشتغال بالایی ایجاد می کند، گفت: برای پیشرفت همه جانبه در خراسان شمالی آمادگی وجود دارد و بی تردید در سال جدید با عزم و اراده قوی موانع توسعه برداشته خواهد شد.

حسین نژاد با اشاره به نقش شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تسهیل تولید، گفت: این شورا به منظور تبادل نظر دولت، بخش های خصوصی و تسهیل فعالیت های اقتصادی این بخش و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین ایجاد شده و همواره این مهم را به جدیت دنبال می کند.

۳۶ هزار واحد صنفی خراسان شمالی در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در استان در حال فعالیت و ارایه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha