نماینده ولی فقیه در لرستان: شورای نگهبان تعیین کننده صحت انتخابات است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه شورای نگهبان تعیین کننده صحت انتخابات است گفت: شورای نگهبان قطعا به اعتراض نامزدها توجه می کند و نتیجه نهایی در اختیار این نهاد انقلابی است که مردم باید به تصمیم آن تمکین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه به پایان رسید و نظارت بر آن برعهده شورای نگهبان است، همچنین بیش از ۲۵ میلیون نفر شرکت کردند و مشارکت امیدبخش بود.

وی افزود: در حوزه های انتخابیه لرستان اعتراضاتی شده است و معترضان می‌توانند با سند اعتراض خود را ثبت کنند که هرگونه رسیدگی توسط شورای نگهبان در تهران انجام می‌شود.

خطیب جمعه خرم آباد یادآور شد: علاوه بر اسنادی که می‌توان در سامانه ثبت کرد، پیشنهاد می شود شورای نگهبان سخنان معترضان را به صورت شفاهی دریافت کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی تاکید کرد: همواره در خطبه‌های نماز جمعه اعلام شد از افراد بی طرف در پای صندوق های رای استفاده شود، اکنون نیز انتظار می‌رود هرگونه تخلفی با دقت و بدون اغماض بررسی و هر نتیجه ای حاصل شد، مردم تمکین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: کمیته رصد و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید صحت و چگونگی کلیپ های پخش شده در فضای مجازی مبنی بر هرگونه تخلف را بررسی و نتیجه را به مردم توضیح دهد.

وی همچنین ادامه داد: امکان دخالت در عزل و نصب ها گاهی در استان بسته می‌شود ، اما فردی از طریق وزارتخانه جابجا می‌شود، بنابراین نیازمند قانون و یا راه و روش دیگری هستیم که از این اقدام ناپسند جلوگیری شود.

نماینده‌ ولی فقیه در لرستان ادامه داد: همگرایی نمایندگان بدون دخالت در عزل و نصب ها برای پیشرفت و توسعه استان ضروری است، بنابراین منتخبان دوره دوازدهم مجلس باید به فکر آبادانی استان باشند ، چراکه مردم کار خود را به نحو احسن انجام و اکنون آنها باید اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: شرکت عموم در طرح قرآنی مسطورا نیازمند اقدام فرهنگی دستگاه های اجرایی است تا همه از فیوضات معنوی این ماه بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha