۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85414197
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

توسعه گردشگری کشاورزی در گلستان نیازمند رفع موانع قانونی است+ فیلم

گرگان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه این استان پیشرو گردشگری کشاورزی است، گفت: رونق بیشتر این بخش نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و به تدوین بخشنامه، آیین‌نامه‌، رفع موانع و تصویب قوانین موثر نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، محمد برزعلی روز یکشنبه در همایش گردشگری کشاورزی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی اضلاع مختلفی را در بر می‌گیرد و می‌تواند به توسعه و پایداری بخش کشاورزی و حفظ محیط زیست کمک کند، افزود: با توجه به اینکه گلستان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه گردشگری کشاورزی است به‌ همین دلیل نخستین همایش گردشگری کشاورزی در این استان برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: گردشگری کشاورزی از سال ۱۹۹۰ در جهان شتاب گرفت اما این فعالیت در برخی کشورهای بیش از یک قرن پیشینه دارد.

برزعلی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در گردشگری کشاورزی می‌تواند به رونق کشاورزی کمک کند، خاطرنشان کرد: ارتقای تولید و بهره‌وری محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی و افزایش درآمد کشاورزان از جمله فواید رونق گردشگری کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: با ارتقا و توسعه هر چه بیشتر گردشگری کشاورزی ما می‌توانیم فرهنگ‌، رسوم و عادت‌ها در نقاط مختلف کشور را حفظ کرده و آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی تلقی کرده است، افزود: گردشگری کشاورزی از دیدگاه فنی می‌تواند به تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده در بخش کشاورزی کمک کند.

برزعلی تاکید کرد: محصولات ارگانیک به سبب برخورداری از کیفیت و طعم بهتر طرفداران بسیار زیادی را در جوامع مختلف دنیا از جمله کشورمان دارد و رونق این بخش به درآمدزایی و توسعه بخش کشاورزی کمک خواهد کرد.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای تحقق تمدن نوین اسلامی، اقتصاد اسلامی است و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد اسلامی توجه به حوزه کشاورزی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سایری با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز به موضوع کشاورزی در قرآن تاکید شده است، افزود: اقتصاد نفتی یک روزی تمام می‌شود اما آن چیزی که ماندگار است اقتصاد کشاورزی است.

وی بر ضرورت معرفی اقتصاد کشاورزی اسلامی به دنیا تاکید کرد و گفت: باید گردشگری کشاورزی مبتنی بر این نگاه به دنیا معرفی شود.

توسعه گردشگری کشاورزی نیازمند رفع موانع قانونی است+ فیلم

در این همایش راه‌های ارتقای گردشگری کشاورزی و موانع پیش‌روی این حوزه با حضور اساتید دانشگاه، صاحب‌نظران و فعالان حوزه گردشگری کشاورزی در گلستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha