حمایت از آموزش‌های هنری سیاست کلی وزارت ارشاد است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از آموزش‌های هنری و تقویت هنرمندان در کشور از سیاست‌های کلی این وزارتخانه است.

محمد حسین اسماعیلی شامگاه شنبه پس از بازدید از آموزشگاه‌های هنری شهرستان‌های بروجرد و خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ظرفیت و استعدادهای هنری بسیار ارزشمندی در لرستان وجود دارد، اظهار کرد: بخش خصوصی در آموزشگاه‌های آزاد هنری و موسسات فرهنگی به صورت جدی به این حوزه ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم به هنرهای آیینی گفت: همچنین در حوزه موسیقی، جوانان و نوجوانان اقبال خوبی به موسیقی و هنرهای آیینی نشان می‌دهند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حفظ هنرهای آیینی و اشاعه آن توسط جوانان برای سوق دادن این قشر به این حوزه نوید آینده بسیار درخشان دارد که در دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری برای حمایت از این استعدادها، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی بیان کرد: علاوه بر این برنامه‌های متنوعی برای مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شده است که از جمله رویدادی به نام یک صدا ایران در حال برگزاری است که در این رویداد استعدادها شناسایی می‌شوند و برای حمایت از آنان برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی گفت: در بخش هنرستان هنرهای زیبا بحث افزایش اعتبار مطرح است که امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات برای این حوزه تقریباً دو برابر شده است. همچنین برای تجهیز و تعمیر هنرستان هم امسال مبلغی در نظر گرفته شده است و امیدواریم در سال آینده این رقم افزایش یابد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موضوع تامین نیروی انسانی و چارت سازمانی این هنرستان‌ها با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی در حال پیگیری است تا چارت سازمانی آنان مصوب شود.

اسماعیلی همچنین از ابلاغ برگزاری رویدادهای المپیاد آموزش هنر خبر داد و گفت: این رویداد نیمه نخست سال آینده اجرا خواهد شد که حمایت از هنرمندان و کشف استعدادهای هنری و تربیت این قشر در دستور کار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha