رفع کمبودهای اجتماعی با بهره‌گیری از زکات حائز اهمیت است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی و رییس شورای زکات کشور با اشاره به اینکه زکات تنها متعلق به اسلام نبوده بلکه در همه ادیان الهی به آن اهتمام داشتند، گفت: پرداخت زکات در جامعه نیازمند به فرهنگ سازی و امر محتوایی بوده و رفع کمبودهای اجتماعی با بهره‌گیری از زکات حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی روز شنبه در نشست شورای زکات استان هرمزگان افزود: رییس و اعضای شورای زکات استان ها، آمران زکات و حتی فرمانداران باید زکات دهندگان مردم را در عمل به فریضه واجب زکات ترغیب و تشویق کنند که این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال ارزش و شان پرداخت زکات را هم‌تراز با نماز معرفی کرده است، اظهار کرد: با هم اندیشی انجام شده در مورد زکات بخشی از کمبودها اجتماعی با نگاه دغدغه مند و تاثیر گذار در جامعه حل می شود.

رییس شورای زکات کشور با بیان اینکه این جلسه سرآغاز شکل گیری طرحی برای گسترش فرهنگ زکات در استان است، توصیه کرد: با توجه به اینکه نماینده ولی فقیه در استان ریاست شورای زکات را بر عهده دارد می طلبد هر سه ماه یکبار شورای زکات در استان با همه اعضا و علمای شیعه و اهل سنت تشکیل و دغدغه ها طرح شود و بخش های قابل حل آن در استان و بخش دیگری به مرکز منتقل تا بررسی و رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه رییس شورای زکات در شهرستان ها هستند، تصریح کرد: زمینه این واجب الهی را در شهرستان ها فراهم کنید، تا مردم در شهر های مختلف نیز از برکات زکات بهره مند شوند و وظیفه طلاب و روحانیان در این امر اثر گذار است، و در روند جریان سازی اشکالات را برطرف سازنند.

وی ضمن آمادگی برگزاری همایش زکات در هرمزگان گفت: برای تحقق این فریضه الهی هم مطالعه و هم مطالبه گری کنید و ما در مرکز پاسخگو هستیم و در بخش محتوای در قالب آسیب زدایی ها در امر زکات و قدردانی از فعالان نیز باید توجه بیشتری کرد.

پرداخت زکات در هرمزگان ۲۵ درصد افزایش یافت

رفع کمبودهای اجتماعی با بهره‌گیری از زکات حائز اهمیت است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رییس شورای زکات استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال‌جاری بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است، گفت: پرداخت زکات در هرمزگان امسال نسبت به پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: زکات یکی از واجبات فراموش شده است که طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است شورای زکات در روستاها نیز برگزار شود.

وی بیان کرد: همچنین برنامه ریزی شده تا زکات پرداخت شده در هر منطقه به نیازمندان همان منطقه پرداخت شود.

رییس شورای زکات هرمزگان با بیان اینکه رتبه استان در زمینه سطح زیرکشت گندم بهبود پیدا کرده است، گفت: هرمزگان در زمینه شمار شترها رتبه سوم و در حوزه خرما هم رتبه اول را کسب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha