بذرپاشی و نهال کاری در ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران انجام شد+فیلم

گچساران- ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: بذرپاشی، بذرکاری و کاشت نهال در۳۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سال جاری اجرا شد که تا پایان امسال در سطح ۱۱ هزار نفر دیگر انجام خواهد شد.

قدرت الله علی پور روز شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پویش همگانی بذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۱۱۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گچساران امسال اجرا شد.

وی بیان کرد: این میزان جنگل کاری در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشورمان با حضور اقشار مختلف شهروندان این شهرستان صورت گرفته است.

علی پور ابراز کرد: در این طرح ها عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی بلوط انجام شد.

بذرپاشی و نهال کاری در ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران انجام شد+فیلم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: این طرح ها با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این شهرستان اجرا می شود.

جنگل کاری در ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی خسارت دیده انجام شد

علی پور تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار جنگل ‌کاری با بذر گونه های جنگلی شامل بلوط، کنار، بادام امسال در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی از جمله "کوه پهن" این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: جنگل‌های این شهرستان در معرض تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی قرار دارد.

بذرپاشی و نهال کاری در ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران انجام شد+فیلم

علی پور اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.

وی گفت: ۱۵۰ هزار اصله نهال امسال در قالب تعهد شهرستان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گچساران تولید شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: بلوط، کنار، بادام و اکالیپتوس از مهمترین نهال های تولید شده در نهالستان های این شهرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha