۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85413007
T T
۴۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان یزدی، پسماند خشک تحویل دهند گلدان گل بگیرند

یزد- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از راه اندازی مرکز "گلماند" در این شهر خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند با تحویل پسماند خشک به این مرکز ، گلدان گل دریافت کنند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری یزد، "محمدرضا برزگر" افزود: در این مرکز مردم می توانند در ازای تحویل پسماند خشک از جمله کاغذ، پلاستیک، آهن و غیره، انواع گلدان گل را به انتخاب خود دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: گلماند به معنای گل های ماندگار، الگویی نوین برای کاهش پسماند می باشد که خانه ها از پسماند خشک، خالی و گل و سرسبزی جایگزین آن می شود.

برزگر خاطرنشان کرد: این طرح با هدف مشارکت مردم در تفکیک پسماند خشک به صورت پایلوت در بلوار دانشجو، جنب پارک شادی اجرا شده و در صورت اثرگذاری و استقبال شهروندان، در مناطق دیگر نیز این طرح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ با تحویل پسماند خشک، گلدان گل دریافت نمایند.

روزانه ۳۰۰ تن زباله خانگی در شهر یزد جمع آوری می شود که بخشی از آنها زباله های خشک هستند.

بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد پسماندها، خشک و قابل بازیافت است، البته تفکیک زباله از مبدا باید انجام شود که در این زمینه مشارکت شهروندان ضروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha