۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85189592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تثبیت و تبخیر شیرآبه پسماندهای خانگی در یزد امکات پذیر شد

یزد- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از ایجاد حوضچه‌های تثبیت و تبخیر شیرآبه پسماندهای خانگی خبر داد و گفت: این سازمان در راستای کنترل شیرآبه‌های حاصل از پسماندهای خانگی، با توجه به اثرات زیانبار زیست محیطی بر خاک و آب‌های زیرزمینی، اقدام به احداث این حوضچه‌ها کرده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری یزد،"محمدرضا برزگر" مدیریت پسماند در شهرها را بسیار مهم دانست و افزود: ظرفیت هر یک از این حوضچه‌ها یک هزار متر مکعب است.

وی اظهار کرد: ظرفیت در نظر گرفته برای این حوضچه‌ها بر اساس میزان تولید پسماند خانگی شهر یزد و با توجه به برآورد میزان تولید ۱۰ ساله پسماند در این شهر در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد که با ایجاد این حوضچه‌ها گام موثری در حوزه حفظ محیط زیست و جلوگیری از نشر شیرآبه‌ها به آب‌های زیرزمینی برداشته شود.

برزگر خاطرنشان کرد: در این راستا از شهروندان انتظار می رود در طرح جمع‌آوری پوسماند یا همان خشکاله، در منازل اقدام به خشک کردن پوست‌های میوه کرده و شیرابه‌های پسماند خانگی را به حداقل برسانند تا مدیریت خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: شهروندان یزدی می‌توانند پسماندهای خشک شده خود را به ایستگاه‌های ثابت جمع آوری پسماندهای خشک شهر تحویل دهند و سازمان مدیریت پسماند هم در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اقدام به راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان کرده و تمامی شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه بازپس یا یزد من درخواست خود را ثبت کرده و در کمترین زمان جمع‌آوری این پسماندها از سوی سازمان پسماند انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha