۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85413002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ نماد هنری برای معابر شهر قزوین جانمایی شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85413002
۷۰ نماد هنری برای معابر شهر قزوین جانمایی شد

قزوین - ایرنا - مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: ۷۰ نماد (المان) با موضوعات هنری برای ایام نوروزی در معابر و نواحی منفصل شهر قزوین جانمایی شده است.

علیرضا منجم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: قزوین هرساله میزبان مسافران زیادی از سرتاسر کشور است و با توجه به اینکه عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تلفیق شده، باید نگاه ویژه‌ای در خصوص زیباسازی شهری نسبت به سال های گذشته انجام شود.

وی ادامه داد: طرح های مختلف و متنوعی در دستور کار قرار گرفته که مهم ترین آن گردهمایی ساخت و نصب سردیس ۱۸ تن از مفاخر و شهدای شهر قزوین بود که هر کدام از این سردیس‌ها در خیابان شهدا، سبزه میدان و پارک مفاخر استان نصب می شود.

منجم با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ پرچم با عنوان بهار جان و رمضان طراحی و در حال چاپ است، گفت: چهار ست هفت سین بزرگ، سه ست هفت سین کوچک و نوری، ۴۰ تخم مرغ رنگی، فضاسازی ویژه میدان مینودر با راه اندازی بزرگترین هفت سین و رنگ آمیزی جداول شهری از دیگر اقدامات نوروزی این سازمان به شمار می رود.

این مسوول با بیان اینکه بسیاری از این نمادهای شهری در نواحی جنوبی و تقاطع‌های شهر نصب می شوند، تشریح کرد: چندین سازه نوری در معابری مثل جانبازان، سه راه مطهری و پل سید حسن نصرالله تا پل سرداران در یک ماه گذشته نصب شده است؛ همچنین ۳۸ پایه نوری جدید نیز برای میدان مادر خریداری شده ۲۰ سرو نوری نیز برای میدان قدس و بلوارشهید سلیمانی نصب خواهد شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بیان کرد: خوشبختانه در روزهای گذشته لوسترهای نوری بلوار آیت الله خامنه ای و خیابان طالقانی با اعتبار بالایی بهسازی شد و نورپردازی درختان بلوار تا چهارراه پادگان نیز به بهره‌برداری رسید.

منجم به نقاشی دیواری در اماکن و معابر شهر قزوین اشاره کرد و گفت: نقاشی دیواری شهدای شاخص با برودت هوا و بارندگی کمی عقب افتاد، اما هشت طرح نوروزی در هشت دیوار سطح شهر تا شب عید به اتمام می رسد و نصب سردیس های جدید مفاخر، تونل و نماد نوری، هفت سین طبقاتی، درختان نوری و نماد نهنگ نیز در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان نصب می شود.

این مسوول به برنامه های طراحی سازمان زیباسازی شهرداری برای ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۲ نماد ویژه رمضان شامل ترکیب‌های نوری و فلزی نیز در سطح شهر نصب خواهد شد.

این مسوول به استفاده از ظرفیت هنر خوش نویسی در نمادهای شهری نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید این نکته را در نظر داشت که سازمان زیباسازی متولی بحث خوش نویسی در شهر نیست، اما به لحاظ اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی ایران بوده و این هنر فاخر نیازمند احیا و ترویج است، از ظرفیت نمادهای هنری با موضوع خوشنویسی در طرح های زیباسازی شهری استفاده می شود.

وی به پرداخت اضافه هزینه های سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اشاره کرد و افزود: هزینه های بسیاری را بابت سرقت ابزارها، کابل‌ها و سازه های نوری پرداخت می کنیم، با این حال برای طراحی شهر قزوین در ایام نوروز اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: زیباسازی شهری فقط مختص سازمان زیباسازی نیست، بلکه تک تک شهروندان می توانند در این امر مشارکت کنند تا شاهد فضای عمومی مناسب در سطح شهر باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha