۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85412388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین بارندگی در خراسان جنوبی ۲۸ درصد کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میانگین بارش‌های استان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۰ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۸ درصد کاهش دارد.

جواد نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت بیشترین مقدار بارندگی با ۱۲۲ میلیمتر باران در ایستگاه آبیز، ۱۰۵ میلیمتر باران فتح آباد خضری و ۹۵.۵ میلیمتر باران در فتح آباد فردوس ثبت شده است.

وی افزود: روند بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی (اول مهر ۱۴۰۲) تاکنون در چهار شهرستان نهبندان، زیرکوه، درمیان و سربیشه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی بوده و در هفت شهرستان خراسان جنوبی کاهشی است.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین بارندگی ‌در شهرستان نهبندان نسبت به پارسال ۶۶ درصد، حاجی آباد زیرکوه ۵۷ درصد، اسدیه ۲۳ درصد و سربیشه سه درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش بارندگی با ۵۱ درصد در ایستگاه باران سنجی بشرویه، ۳۶ درصد در بیرجند و ۳۱ درصد در طبس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شد.

نخعی با اشاره به پیش‌ بینی فصلی بارندگی در خراسان جنوبی گفت: بارش‌ها از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین نرمال و از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت در ایستگاه‌های حاجی آباد، قاین، سرایان، فردوس، درمیان، بیرجند، خوسف و سربیشه پنج تا ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال پیش‌ بینی شده است.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین یک تا ۲ درجه فرانرمال و از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۲ تا سه درجه فرانرمال پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی برای پاییز امسال در مجموع بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha