۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85411787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی قزوین هشدار زرد صادر کرد

۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85411787
هواشناسی قزوین هشدار زرد صادر کرد

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از ظهر یکشنبه هفته آینده، گفت: صدور هشدار سطح زرد با توجه به وضعیت جوی ناپایدار استان در اوایل هفته آینده از سوی این اداره کل صورت گرفت.

مهدی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های این اداره کل مبنی بر بارش های روز گذشته، بیشترین میزان بارندگی ها مربوط به شهرستان آبیک با ۴.۸ میلی متر بود و پیش بینی می شود تا بعدازظهر امروز نیز با توجه به گذر امواج، همچنان افزایش ابر با احتمال بارش های رگباری در برخی مناطق استان را داشته باشیم.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه از بعدازظهر امروز تا فردا / شنبه/ وضعیت جوی استان پایدار خواهد بود، تاکید کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از ظهر یکشنبه تا بعدازظهر دوشنبه هفته آینده شاهد ورود یک سامانه بارشی به منطقه خواهیم بود که پیامد آن افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طی مدت یاد شده رشد ابرهای همرفتی را خواهیم داشت لذا بارش ها در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و لذا احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه و مسیل ها پیش بینی می شود.

وی با هشدار به شهروندان، تصریح کرد: به رانندگان، مسافران و شهروندان استان توصیه می شود تا مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی مراقب لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی هنگام رانندگی باشند و از صعود به ارتفاعات و انجام کار و فعالیت در فضای باز و ارتفاعات اجتناب کرده و همچنین از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری کنند.

آخوندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با یک و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت سه تا ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha