۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبر: 85411550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطب شترداری خراسان رضوی نیازمند زنجیره تولید است

مشهد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: این شهرستان خراسان رضوی مقام نخست صنعت پرورش شتر در استان را دارد، اما نیازمند ایجاد زنجیره تولید است.

مهدی مسروری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم برپایی کارگاههای آموزشی برای شترداران در حوزه فرآوری محصولات این حیوان، افزود: شهرستان بردسکن سه هزار و ۵۰۰ شتر داشته و به عنوان قطب شترداری در استان خراسان رضوی مطرح است، اما شترداران این منطقه با الفبای شترداری آشنا نیستند.

وی همچنین از کاهش افزون بر ۵۰ درصدی دام سبک در بردسکن خبر داد و بیان کرد: بر اثر خشکسالی‌های چند سال اخیر و گرانی نهاده‌های دامی تعداد دام‌های منطقه از ۳۸۰ به ۱۵۰ هزار راس کاهش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن خاموشی چاه موتورهای کشاورزی را یک تهدید برای بخش کشاورزی دانست و افزود: به رغم اینکه بهره برداران بخش کشاورزی برای احداث «پنل‌های خورشیدی» آمادگی دارند ولی وزارت نیرو هیچ تعهدی برای خاموش نکردن چاه‌های کشاورزی نداده است.

مسروری همچین از صدور پروانه فعالیت برای ۱۲۰ واحد گلخانه در مقیاس کوچک در شهرستان بردسکن خبر داد و گفت: خوشبختانه این شهرستان در اجرای طرح آبیاری زیر سطحی کم فشار با اجرای بیش از ۵۰۰ هکتار در سطح استان مقام اول را دارد.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار، در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha