۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84835601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشتارگاه دام بردسکن خراسان رضوی بازگشایی شد

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبر: 84835601
کشتارگاه دام بردسکن خراسان رضوی بازگشایی شد

مشهد- ایرنا- شهردار بردسکن گفت: با رفع مشکلات کشتارگاه دام این شهرستان، بازگشایی این کشتارگاه با دستور دادستانی صادر شد.

محمد حسین مدیح روز سه‌شنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دستور دادستان بردسکن مبنی بر مهر و موم شدن کشتارگاه بردسکن، شهرداری و پیمانکار کشتارگاه به دادستانی تعهد کتبی دادند تا مشکلات کشتارگاه مرتفع شود.

وی اظهار داشت: کشتارگاه بردسکن بیش از  ۴۰ سال قدمت دارد و شهرداری ظرف ۲ سال گذشته افزون بر ۱۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات این مکان هزینه کرده است.

مدیح افزود: با توجه به ظرفیت کشتارگاه دام بردسکن، و وجود ناظر ذبح شرعی و ناظر دامپزشکی در محل کشتارگاه و انتقال لاشه گوشت به پیش سردکن، اکنون می توان به مردم این اطمینان را داد که با مشاهده درج مهر دامپزشکی با خیال راحت گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای قصابی خریداری کنند.

 شهردار بردسکن عنوان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۸۰ راس دام سبک و دو راس دام سنگین در کشتارگاه ذبح می شود که ۵۰ درصد دام هایی که کشتار می شود مربوط به قصابان روستای "ابراهیم آباد" است.

جمع آوری ۵۰۰ قلاده سگ ولگرد در بردسکن

شهردار بردسکن در ادامه به وجود سگهای ولگرد در سطح شهر اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ قلاده سگ در سطح شهر بردسکن جمع آوری شده است، ولی همچنان شاهد حضور سگ های ولگرد در بخش های مختلف این شهر هستیم.

مدیح عنوان کرد: بارها مشاهده شده که توسط افرد ناشناس، وانت بارهایی پر از سگ در ورودی های شهر بردسکن تخلیه شده اند که متاسفانه تاکنون مورد شناسایی قرار نگرفته اند. از ساکنان بردسکن تقاضا می شود در صورت مشاهده این موضوغ  بلافاصله مراتب را به شماره ۱۳۷ شهرداری و یا واحد خدمات شهرداری گزارش دهند.

شهردار بردسکن از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به همت انجمن حمایت از حیوانات در شهر بردسکن خبرداد و گفت: طبق برنامه‌ریزی های انجام  شده، مکانی برای درمان سگ های ولگرد قابل درمان در یکی از نقاط شهر ایجاد شده که با همکاری کارشناسان دامپزشکی نسبت به درمان و بحث عقیم سازی آنها اقدام شده و پس از تزریق واکسن و سپری شدن دوره درمان در حاشیه شهر رهاسازی می‌شوند.

مهندس مدیح افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی و کاهش منابع آبی شاهد حضور حیوانات به مناطق شهری هستیم که وجود سگ ها خود باعث جلوگیری از ورود گرگ ها و شغال به شهر می شود.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha