تقویت منابع اعتباری طرح انتقال آب از کوچری به ساوه در دستور کار دولت است+فیلم

ساوه - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تقویت منابع اعتباری برای تکمیل طرح انتقال آب از سد کوچری به شهرستان ساوه و زرندیه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ در دستور کار این سازمان است.

به گزارش ایرنا، داود منظور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفع تنش های آبی در استان مرکزی به ویژه شهرستان های ساوه و زرندیه یکی از موضوعات مهم و مورد توجه دولت است که تلاش می کنیم عملیات اجرایی طرح انتقال آب به این شهرستان ها از سد کوچری تسریع شود.

وی افزود: برای این منظور منابع اعتباری آن در سال آینده به صورت ویژه تری تقویت خواهد شد تا در سریع ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه شهرستان زرندیه استان مرکزی پس از بازنگری طرح آمایش تدوین می شود افزود: محورهایی که در این طرح باید مورد توجه قرار بگیرد در حوزه های عمرانی، خدمات شهری و زیر ساختی، آموزش و توسعه مجتمع های فرهنگی و ورزشی بوده که لازم است و اجرای برخی از آنها نیز باید از سال آینده باید در دستور کار باشد.

منظور اظهار کرد: در سفر به شهرستان زرندیه بخشی از پروژه های زیرساختی، شریانی، عمرانی، اقتصادی و شهری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این سفر نیازهای شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و اجرای برخی طرح های توسعه ای هدف‌گذاری شد، تصریح کرد: موضوع بروز رسانی طرح آمایش سرزمینی و توسعه ای شهرستان زرندیه در دستور کار قرار گرفته و در راستای عملیاتی کردن این طرح برای سال آینده اجرای طرح های درمانی، آموزشی، راههای مواصلاتی، عمران و خدمات شهری و زیرساختی هدف‌گذاری شده است. همچنین در اجرای طرح توسعه زرندیه احداث مجتمع های فرهنگی و ورزشی باید دیده شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: شهرستان زرندیه به نسبت ظرفیت و مزیت هایی که دارد از شاخص های توسعه ای پایین تری نسبت به سایر مناطق کشور برخوردار است و با شاخص های ملی توسعه محور فاصله دارد.

استاندار مرکزی هم افزود: طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه و زرندیه نیاز به تخصیص اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریالی در سال اینده دارد که وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه بطور جد پیگیر تخصیص اعتبار هستند که البته برای بهره برداری از این پروژه نیاز به تخصیص اعتبار بیشتری است.

فرزاد مخلص الائمه گفت: ساوه جزو پنج نقطه دارای تنش آبی در کشور قرار گرفته است و براین اساس از محل اعتبارات اضطراری از طریق وزارت نیرو حکایت مالی خواهد شد چراکه سد الغدیر وضعیت مناسبی از نظر منابع آبی ندارد و مقرر شده است از طریق منابع مالی اضطراری برای تسریع در اجرای طرح تخصیص داده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha