۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85410804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی‌ها در زنجان تا یکشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد استان شده و فعالیت خود را با بارش های باران و برف آغاز کرده است تا یکشنبه هفته آینده به تناوب و با شدت و ضعف فعال خواهد بود.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بعدازظهر امروز سرعت وزش باد افزایش می یابد و به حد نسبتا شدید می رسد همچنین به دلیل گرمتر شدن هوا احتمال وقوع رعد و برق نیز در برخی نقاط استان وجود دارد.

وی یادآور شد: بارش برف و وزش باد در گردنه های استان موجب وقوع کولاک خواهد شد که به همین علت هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است و بر این اساس هم استانی ها از سفرهای غیرضروری و به خصوص تردد در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

سلطانی گفت: تا روز یکشنبه هفته آینده نوسانات دمایی قابل ملاحظه ای در استان نخواهیم داشت و از نیمه دوم هفته دمای هوا افزایش می یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را چهار درجه بیان کرد و گفت‌: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش دارد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان صفر و ۱۳ درجه، ابهر چهار و ۱۳ درجه، خرمدره ۲ و ۱۲ درجه، آب‌بر ۱۱ و ۲۰ درجه، قیدار صفر و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی ۲ و ۱۱ درجه و ماهنشان ۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha