۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85409911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخلفات مربوط به چرای دام در مراتع غیرمجاز زنجان ۲۴ درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۰۲ پرونده مربوط به چرای دام در مراتع غیرمجاز استان تشکیل شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن حسینی روز چهارشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه طبق استانداردهای جهانی برای هر ۱۰‌ هزار هکتار مرتع و سه هزار هکتار جنگل یک محافظ باید وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات در کشور برای هر ۴۰ هزار هکتار مرتع و ۱۵ هزار جنگل یک محافظ " نگهبان " وجود دارد.

وی اظهار داشت: هرگز ادعا نمی کنیم که اشراف کامل به همه عرصه های استان داریم این در حالی است که منابع طبیعی استان با ۲۶ نیروی انسانی به صورت ۲ نوبت در فصول بحرانی که آتش سوزی های تابستانی محتمل است از حدود ۲.۲ میلیون هکتار عرصه‌های استان محافظت می کنند.

این مسوول ادامه داد: حدود ۵۱ درصد عرصه های استان ملی و غیرملی بوده و امسال میزان وقوع آتش سوزی در مراتع استان روند رو به رشدی داشته است.

به گفته حسینی، بروز این وقایع موجب شد که رصد قاچاق چوب تحت الشعاع قرار بگیرد اما ۶ ماهه دوم عملکرد خوبی در این خصوص داشتیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها کاشت یک‌ میلیارد درخت در مدت چهار سال برای کشور در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این مدت زمان قابلیت تمدید دارد و در استان زنجان تاکنون با مشارکت بخش خصوصی پنج میلیون اصله نهال در استان تولید شده است.

این مسوول با اشاره به توزیع نهال رایگان میان متقاضیان خاطرنشان کرد: توزیع نهال از ۱۰ روز گذشته در استان آغاز شده است و تا زمان اتمام نهال های موجود در خزانه ادامه می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha