۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85409756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ باب مسجد در شیروان مرمت و بهسازی شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبر: 85409756
۳۵ باب مسجد در شیروان مرمت و بهسازی شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: امسال ۳۵ باب از مساجد این شهرستان خراسان شمالی از محل اعتبارات دولتی و موقوفات مرمت و بهسازی شد.

سعید علیپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این تعداد مسجد با تخصیص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و هفت میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات شهرستان مرمت شد که از این تعداد، ۲۲ باب مسجد شهری و ۱۳ باب روستایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: قدیمی بودن مساجد و وقوع حوادث طبیعی در سال های اخیر موجب شده تا ۷۰ درصد از این اماکن در شهرستان نیاز به تعمیر و مرمت پیدا کنند، تعدادی از مساجد در سال های گذشته نیز از محل اعتبارات استانی بهسازی و مرمت شده ولی نیاز است بیشتر در این زمینه کار عمرانی انجام شود.

علیپور عنوان کرد: اکنون هفت درخواست مرمت و بهسازی مساجد شهری در دست اجرا است و ۲۰ مسجد نیازمند نوسازی و مرمت فوری هستند که در اولویت قرار گرفته و عملیات عمرانی این طرح ها، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان ضمن اشاره به اینکه باید اعتبارات نوسازی مرمت مساجد به موقع تخصیص یابد گفت: از ۲۲۰ باب مسجد شهری و روستایی این شهرستان، بسیاری از مساجد فرسوده که اکثرا در روستاها هستند در اولویت برنامه تعمیر و مرمت قرار گرفتند.

علیپور افزود: سال های گذشته به دلیل کمبود اعتبارات، عملیات جدیدی صورت نگرفته که امسال از محل اعتبارات استانی و نفت، ۲۰ میلیارد ریال جذب شده که اقدامات خوبی انجام شده تا مساجد که مکان برگزاری مراسم های دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است در شان و جایگاه مناسبت تری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۲۰ باب مسجد شهری در این شهرستان بهسازی شده است بیان کرد: امسال توسط این اداره، ۲۴ پروژه برای کمک به مساجد این شهرستان تعریف شد که امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات بتوانیم گام های موثری جهت مرمت، نوسازی و بهسازی انجام شود.

این شهرستان دارای، ۲۸۷ مسجد و حسینیه، ۹۷۸ موقوفه و سه هزار و ۲۴۳ رقبه است که بیشترین رقبات استان مربوط به این شهرستان است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قراردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha