رتبه اول قم در افزایش مشارکت نسبت به قبل تا حضور ۸۱ درصدی مردم جعفرآباد

قم - ایرنا - دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری درحالی برگزار شد که قم در شاخص‌های مختلف توانست کارنامه درخشانی از خود ثبت کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در قم جلوه‌های امیدبخش و مثبتی داشت که افزایش مشارکت، برگزاری انتخابات تمام الکترونیک، سلامت انتخابات و همدلی نامزدها و ثبت رکود تاریخی مشارکت ۸۱ درصدی شهرستان جعفرآباد بخشی از آنهاست.

در انتخابات یازدهم اسفندماه جاری ۴۹.۷ درصد از حدود ۸۵۰ هزار جمعیت واجد شرایط قمی شرکت داشتند که به‌رغم تمامی تبلیغات دشمنان در ایجاد ناامیدی از حضور مردم در پای صندوق رأی، در مقایسه با انتخابات دوره قبل با افزایش ۶.۵ درصدی مشارکت در این استان روبه‌رو بودیم.

رتبه دوم قم در افزایش مشارکت نسبت به قبل تا حضور ۸۱ درصدی مردم جعفرآباد

همچنین قم تنها استان در سطح کشور بود که فرایند انتخابات در آن به‌صورت تمام الکترونیک برگزار شد. در این انتخابات ۴۲۱ هزار و ۱۳۵ نفر مشارکت داشتند.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در قم بدون هیچگونه اختلال

رییس ستاد انتخابات قم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با کمترین حاشیه و مشکلی در این استان برگزار شد.

احمد حاجی زاده با تاکید بر سلامت بالای انتخابات در قم، خاطرنشان کرد: انتخابات در قم در مطلوب‌ترین حالت خود ترتیب یافت و شاهد هیچ گونه مشکلی در خلال برگزاری آن نبودیم.

وی تصریح کرد: روند انتخابات تمام الکترونیک در قم بدون کمترین وقفه‌ای انجام شد و در طول برگزاری این رویداد سیاسی هیچ گونه اختلالی در زیرساخت‌ها ایجاد نشد.

قم در رتبه تخست افزایش مشارکت انتخاباتی

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات قم در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: استان قم در این انتخابات از نظر میزان مشارکت در رتبه هفتم کشور و از نظر افزایش مشارکت نسبت به دوره یازدهم در سال ۱۳۹۸ با رشد ۶.۵ درصدی ، رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

علی اقبالی با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک، ادامه داد: قم نخستین استان کشور بود که نتیجه انتخابات پس از طی‌شدن روال قانونی، به اطلاع مردم رسید.

وی تصریح کرد: انتخابات امسال قم در نهایت همدلی نامزدها برگزار شد و با انسجام بین داوطلبان، برگزار شد.

اقبالی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در قم با کمترین حاشیه ممکن برگزار شد و داوطلبان نیز بلافاصله پس از اعلام نتایج از مردم شریف به جهت حضور در پای صندوق آرا قدردانی و به منتخبان مردم تبریک گفته و آرزوی موفقیت کردند.

رتبه دوم قم در افزایش مشارکت نسبت به قبل تا حضور ۸۱ درصدی مردم جعفرآباد

رکورد مشارکت ۸۱ درصدی در شهرستان جعفرآباد قم رقم خورد

فرماندار شهرستان جعفرآباد استان قم نیز از ثبت رکورد بی‌ سابقه مشارکت ۸۱ درصدی در انتخابات خبرگان و مجلس در این شهرستان خبر داد.

ذبیح الله عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مردم ولایی این شهرستان در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، یک مشارکت گسترده و باشکوه در سطح کشور را رقم زدند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات ۱۰۰ صندوق در بالغ بر ۲۹ شعبه اخذ رای در این شهرستان اقدام به ثبت آرا مردم کردند که از این میان ۱۸ صندوق سیار بود.

عبداللهی گفت: از مجموع ۱۲ هزار واجد شرایط رای دادن در شهرستان جعفرآباد قم، ۹ هزار و ۷۶۷ نفر شرکت کردند و آقایان ذوالنور و روانبخش به ترتیب اول و دوم و خانم مقدسه شاهمرادی سوم شد.

در حوزه انتخابیه استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی گلپایگانی به‌عنوان نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، محمدمنان رییسی و حجت الاسلام قاسم روانبخش به‌عنوان وکلای مردم قم در مجلس دوازدهم انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha