۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85408639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خوزستان ۲۲ درصد افزایش یافت

اهواز- ایرنا - مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای کنترل قیمت در استان گفت: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان طی ۱۱ماهه امسال ۲۲ درصد افزایش یافته است.

ایرج آصفی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های وسیع انجام شده برای افزایش واحدهای مرغ گوشتی و به منظور رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت مرغ آماده طبخ و ثبات قیمت در سطح استان، مجوز برای بیش از ۶۰۰ واحد با ظرفیتی افزون بر ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره صادر شده است.

وی در ادامه افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به ظرفیت مرغداری‌های گوشتی استان اضافه شده که بخشی در حال تکمیل واحدها و تعدادی در حال اخذ مجوز از ادارات مربوطه هستند.

آصفی تصریح کرد: به منظور تولید با ارزش افزوده بالا، کاهش هزینه‌های تولید و ثبات در تولید ۲ زنجیره تولید گوشت مرغ به ظرفیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه به زنجیره تولید گوشت مرغ استان در سال جاری اضافه شده به طوری که در حال حاضر استان دارای سه زنجیره فعال به ظرفیت کل چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به برنامه های سال آینده برای ارتقای زنجیره چهارم اشاره و بیان کرد: در برنامه سال آینده درصدد افزودن زنجیره چهارم تولید گوشت مرغ در استان به ظرفیت یک میلیون قطعه در هر دوره هستیم.

وی اظهارکرد: ۹۰۳ واحد مرغداری به ظرفیت بالغ بر ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طی هر دوره در استان فعال است.

آصفی بیان کرد: تاکنون ۶۰۰ نفر متقاضی احداث مرغداری در استان بوده‌اند که این تعداد در حال افزایش است.

وی با بیان این مطلب که قطب مرغداری استان شهرستان دزفول است گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰۵ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۵ هزار و ۲۵۸ تن بوده است.

آصفی به برنامه سازمان جهاد کشاورزی برای سال آینده اشاره و بیان کرد: ایجاد زنجیره‌های تولید، احداث واحدهای بزرگ مرغداری گوشتی و پیگیری برای راه‌اندازی واحد دوم مرغ مادر گوشتی از جمله این برنامه‌ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha