استاندار تهران: تعادل اقتصادی با توزیع منابع بر اساس شرایط و نیازها امکان پذیر است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار با بیان اینکه تبصره ۱۸ قانون بودجه و توزیع منابع براساس شرایط و نیاز استان‌ها پویایی خاصی در برنامه‌های اقتصادی و مبتنی بر اهداف دولت ایجاد کرد، گفت: درحوزه اقتصاد اگر ما نتوانیم منابع را بر اساس شرایط و نیازها توزیع کنیم، نمی‌توانیم به تعادل اقتصادی در سطح کشور برسیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری تهران، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در همایش تقدیر از برگزیدگان عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه به یکسان نبودن شرایط استان‌ها اشاره کرد و با تاکید بر تشکیل جلسات کارشناسی قبل از تخصیص منابع، به همراه سطح بندی استان‌ها با هدف گذاری مشخص، تاکید کرد.

فخاری با بیان اینکه درگذشته هر آنچه تحت عنوان وام و تسهیلات توزیع می‌شد دچار انحراف شده و هرگز به نتیجه نمی‌رسید اما این فرآیند تحول خوبی در نظام اقتصادی ایجاد کرد که در خور توجه است.اظهار کرد: در حوزه اقتصاد اگر ما نتوانیم منابع را بر اساس شرایط و نیازها توزیع کنیم نمی‌توانیم به تعادل اقتصادی در سطح کشور برسیم لذا از بانک‌ها می‌خواهیم نسبت به پرداخت جزء ٣ تبصره ۱۸ قانون بودجه که به صورت قرض الحسنه است اقدام کنند تا تعهدات سال ١٤٠٢ عملیاتی شود.

وی همچنین خواستار تسریع در ابلاغ جزءهای ٧، ١ و ٩ مربوط به بودجه سال ١٤٠٢ شد تا نیازهای نقدینگی این استان تامین و عقب ماندگی‌ها جبران شود.

استاندار تهران با اشاره به بسته شدن کد انتظامی برخی بانک‌ها مربوط به اعطای تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان، از وزارت اقتصاد و دارایی خواست تا برای مرتفع شدن این مشکل از طریق بانک مرکزی اقدام کند.

وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این مراسم، گفت: باید برای مساله تامین مالی تولید پاسخ‌های مناسب داشته باشیم به این معنا که براساس مقیاس‌های مختلف تولید، در نظام تامین مالی الگوهای متفاوتی داشته باشیم.

سیداحسان خاندوزی نیز در این همایش، افزود: یک قالب عمل کردن و یک یونیفرم را تن همه کردن ساده‌ترین راه است اما بهترین راه نیست، تجربه‌ای در حوزه توسعه بانک‌های تخصصی داشتیم که متاسفانه به مرور کمرنگ شد.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد بازار سرمایه کمی پررنگ شد، در ادامه مداخلات بودجه‌ای دولت را شاهد بودیم، در این زمینه سه اتفاق مهم رخ داده یک اتفاق در حوزه بانک‌ها پررنگ شدن تامین مالی زنجیره‌ای است مانند اوراق گام، در حوزه بازار سرمایه موضوع تامین مالی از طریق صندوق پروژه‌ها بوجود آمد که چند مورد خوب آن مانند تامین ۶ همت منابع برای دو پروژه در سال ۱۴۰۲ رخ داد در جز مداخلات بودجه‌ای دولت، ساز و کار تبصره ۱۸ به وجود آمد.

براساس این گزارش در بررسی های انجام شده، استان تهران توانست در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور رتبه اول را کسب کرد و لوح تقدیر آن از سوی وزیر اقتصاد و دارایی به علیرضا فخاری استانداری تهران اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha