۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85408476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واشنگتن‌تایمز: بدهی ملی آمریکا به طور بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است

تهران – ایرنا – روزنامه واشنگتن تایمز 'گزارش داد که بدهی ملی آمریکا به سرعت و به نحو بی‌سابقه‌ای در حال افزایش بوده و هر ۱۰۰ روز یک تریلیون دلار به آن افزوده می‌شود.

به گزارش ایرنا، واشنگتن تایمز نوشت که این بدهی در ۴ ژانویه (۱۴ دی) از ۳۴ تریلیون دلار فراتر رفت. تحلیلگران مالی با اشاره به سرعت افزایش بدهی آمریکا بر این باورند که این روند سریع می‌تواند پیامدهای مهمی برای اقتصاد این کشور داشته باشد.

این روزنامه راستگرا در ادامه این گزارش افزود: بدهی ملی آمریکا که ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۵ خرداد) به ۳۲ تریلیون دلار رسیده بود تنها پس از گذشته سه ماه و در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۴ شهریور) به ۳۳ تریلیون دلار افزایش یافت.

این بدهی رو به رشد بر رتبه اعتباری آمریکا تأثیر گذاشته است. در نوامبر، شرکت رتبه سنجی مودی با استناد به بدهی ملی و کسری بودجه رو به رشد، رتبه‌ آمریکا را از "پایدار" به "منفی" کاهش داد.

این موسسه در گزارشی اعلام کرد: با توجه به افزایش نرخ بهره و بدون اتخاذ تدابیر مالی موثر برای کاهش هزینه ‌ها یا افزایش درآمدهای دولت، انتظار می رود که کسری مالی آمریکا بسیار زیاد باقی مانده و به نحو چشمگیری امکان پرداخت بدهی ها را تضعیف کند.

موسسه رتبه ‌بندی فیچ نیز در سال ۲۰۲۳ و به دلیل "وخامت مالی در سه سال آینده"، رتبه اعتباری دولت فدرال را از AAA به AA کاهش داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha