۸۰ میلیارد ریال وام صنایع دستی و گردشگری در مهاباد پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: امسال ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی و گردشگری به متقاضیان این شهرستان پرداخت شده است.

واحد جولایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های مختلف هنر دستی و ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت اقامتگاه بوم‌گردی پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۰۳ نفر هنرمندان صنایع دستی این شهرستان دارای کارت شناسایی و ۱۳۰ نفر هم دارای پروانه صنایع دستی در رشته های مختلف از جمله گلیم بافی، سفال گری، خیاطی محلی، منبت، معرق، ملیله سازی و سایر هنرها هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۴۴ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه افزایش ۴۶ درصدی را نشان می دهد.

جولایی با بیان اینکه در این مدت ۲۵ هزار و ۹۵۸ نفر روز نیز در اماکن اقامتی مهاباد اسکان داشتند، اضافه کرد: این آمار تنها مربوط به اقامت در «هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها و مراکز بومگردی» است.

وی اظهار کرد: مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت مراکز اقامتی و همچنین ثبت شکایت خود از اقامتگاه‌ها با شماره ۴۲۲۳۳۴۹۰ اداره میراث فرهنگی شهرستان تماس برقرار کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران و تخت‌سلیمان تکاب» است.

در مهاباد نیز که به نگین گردشگری استان مشهور است ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی وجود دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha