۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85408303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

باج گیری آبی رژیم صهیونیستی از اردن

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85408303
باج گیری آبی رژیم صهیونیستی از اردن

تهران- ایرنا- یک رسانه عرب زبان از وخامت روزافزون روابط بین دولت اردن و رژیم صهیونیستی در سایه جنگ علیه نوار غزه و باج خواهی آبی تل آویو از امان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه رای الیوم در مطلبی به باج گیری آبی رژیم صهیونیستی از اردن به سبب مواضعش پرداخته و آورده است: گزارش های رسانه های اسرائیلی حکایت از آن دارد که وزیر انرژی رژیم صهیونیستی شروط و محدودیت‌هایی برای تمدید توافق قبلی مربوط به انتقال آب به اردن گذاشته است که این گواه باج گیری آشکاری است که نتانیاهو در پشت پرده انجام می‌دهد.

طبق گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، توافق آبی در ماه مه آینده منقضی می‌شود و تل آویو به اطلاع امان رسانده است که شرط تمدید آن کاهش مواضع رسمی اردن علیه رژیم اسرائیل در زمینه جنگ علیه غزه از سوی مسئولان و نمایندگان پارلمان و در راس آنها «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن است. شرط دومی هم که رژیم صهیونیستی گذاشته است، تضمین بازگشت سفیر این رژیم به امان و سفیر اردن به تل آویو است.

برداشت آشکار در امان این است که نتانیاهو به باج گیری در سایه موضع اردن در محکومیت حمله به غزه روی آورده است، موضوعی که طور ضمنی واکنش تل آویو به اظهارنظر قبلی الصفدی درباره عدم قصد کشورش برای امضای توافق مبادله آب و برق و برنامه اردن برای پیشبرد پروژه تاسیسات آب شیرین کنی در خلیج عقبه است.

یک منبع نزدیک به وزارت آب اردن اعلام کرد که تل آویو نمی‌داند که اردن آماده همه سناریوهای آبی در راستای حمایت از تصمیم سیاسی مستقل خود است.

گزارش رسانه های صهیونیستی گواه وخامت بیشتر روابط میان اردن و رژیم صهیونیستی در دوره نتانیاهو دارد؛ به ویژه که فشار مردمی شدیدی برای منع هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha