۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبر: 85408039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: عدم ساخت و ساز، موجب ابطال قرارداد واگذاری زمین می شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: عدم ساخت و ساز ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ واگذاری زمین، موجب ابطال قرارداد واگذاری زمین واحدهای ویلایی در طرح ملی مسکن شهرهای دهلران و مهران می شود.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام نیا" روز دوشنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان ایلام، با تاکید بر اینکه مسکن مهم ترین مطالبه مردم است، اظهار کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که در احداث و تکمیل مجموعه‌های مسکن ملی نقش دارند بایستی بستر لازم را برای تسهیل و تسریع در ساخت این واحدها فراهم کنند.

وی تصریح کرد: زیرساخت های مورد نیاز برای پروژه‌های نیمه تکمیل و یا در آستانه تکمیل با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله آب و فاضلاب، توزیع برق و شرکت گاز و سایر دستگاه‌های خدمات رسان، همزمان با تکمیل این پروژه‌ها ایجاد و راه اندازی شود.

استاندار ایلام با قدردانی از شهرداری ایلام در راستای صدور پروانه برای ساخت واحدهای طرح ملی نهضت مسکن، گفت: شهرداری‌های استان نسبت به صدور پروانه و همکاری برای ساخت واحدهای مسکن ملی اقدامات لازم را داشته باشد.

ساخت واحدهای ویلایی در قالب طرح ملی نهضت مسکن باید ظرف ۲ ماه آغاز شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: سهمیه استان ایلام از طرح ملی نهضت مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد مربوط به مناطق شهری استان است.

"فرشاد دوستی" با تاکید بر اینکه از تعداد سهمیه واحدهای شهری در این استان تا کنون کار ساخت ۵۷۴۱ واحد شروع شده است، افزود: در مجموع تا کنون برای ۲۲ هزار و ۳۹۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و در حال ساخت و ساز در قالب پروژه‌های مختلف است.

استاندار ایلام: عدم ساخت و ساز، موجب ابطال قرارداد واگذاری زمین می شود

وی در ادامه با اشاره به ساخت واحدهای ویلایی در شهرستان‌های دهلران و مهران در قالب طرح ملی نهضت مسکن، اظهار کرد: افراد واجد شرایط که به صورت ساخت واحد ویلایی، زمین در شهرهای مهران و دهلران دریافت کرده اند، باید ظرف ۲ ماه کار ساخت و ساز را در زمین مربوطه در قالب طرح ملی نهضت مسکن آغاز کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ابراز کرد: اگر این افراد، ظرف ۲ ماه از واگذاری زمین، شروع به ساخت و ساز نکنند، قرارداد واگذاری زمین مربوطه ابطال و به شخص واجد شرایط دیگر واگذار و یا در قالب واگذاری به کارگزار برای ساخت به واجدین شرایط اختصاص پیدا خواهد کرد.

دوستی با اشاره به اینکه برخی از پروژه های مسکن ملی در استان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: این واحدها در سال ۱۴۰۳ همزمان با گرامیداشت هفته دولت به متقاضیان واگذار می شود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت واحدهای ۲ طبقه در شهر ملکشاهی نیز، گفت: بر اساس قول مساعدی که شهرداری این شهر داده، پروانه ساخت و ساز این واحدها صادر و کار ساخت این واحدها نیز به زودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، همکاری شهرداری دهلران در خصوص پایان کار ساختمانی پروژه‌های مسکن مهر که در سنوات گذشته صادر شده است و پرداخت باقی مانده تسهیلات تعاونی مسکن مهر مشاغل آزاد شماره ۱۰ دهلران توسط بانک مسکن از جمله مصوبات این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha