استان سمنان الگوی اجرای طرح محله اسلامی در کشور است

سمنان - ایرنا - دبیر قرارگاه شهید شاطری سپاه استان سمنان گفت: اجرای طرح محله اسلامی با محوریت این قرارگاه از سال ۱۳۹۳ آغاز و با توجه به موفقیت‌های اجرای طرح، سمنان استان نمونه و الگو برای نقاط مختلف کشور برای اجرای این طرح معرفی شد.

حجت السلام محسن پهلوانی‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح محله اسلامی در محله‌های کم برخوردار، آسیب‌پذیر و آسیب‌زا با هدف خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود و اکنون اجرای این طرح در مناطق مختلف کشور با الگوگیری از استان سمنان صورن می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح محله اسلامی در ۲۴ محله کم برخوردار، آسیب‌پذیر و آسیب‌زا در نقاط مختلف از ایوانکی گرمسار غربی‌ترین تا میامی شرقی‌ترین نقطه استان سمنان در حال اجرا است.

دبیر قرارگاه شهید شاطری سپاه استان سمنان خاطر نشان کرد: توانمندسازی و کاهش آسیب در محله‌های زیر چتر این قرارگاه با آموزش و حمایت‌های مالی در قالب پرداخت تسهیلات پیگیری می‌شود.

وی افزود: آموزش به جامعه هدف در طرح محله اسلامی متناسب با نیاز هر محله و متفاوت از محله دیگر است و اقدام‌هایی از جمله توانمندسازی اقتصادی، امور فرهنگی و اجتماعی و امور مختص بانوان و عمران و سازندگی را شامل می‌شود.

حجت‌السلام پهلوانی‌فر اضافه کرد: نیازهای محله‌های کم برخوردار، آسیب‌پذیر و آسیب‌زا از جمله در زمینه عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، اشتغال و آموزش مهارت‌های زندگی است که قرارگاه شهید شاطری سپاه استان سمنان رفع این نیازها را در قالب طرح محله اسلامی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در قالب طرح ایجاد محله‌های اسلامی تاکنون ۲۴ محله در هشت شهرستان استان سمنان ایجاد شده است که در قالب این محله‌ها فعالیت‌ها و خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، و بهداشتی به ساکنان این محله‌ها که بیشتر آنها در مناطق کم برخوردار است ارایه می شود.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha