۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85407723
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آن روی سکه انتخابات در کردستان

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبر: 85407723
آن روی سکه انتخابات در کردستان

سنندج- ایرنا- رسانه‌های معاند از ماه‌ها پیش، روی انتخابات ۱۱ اسفند تمرکز کرده و از عدم شرکت مردم در این رویداد سیاسی صحبت می کردند گاهی هم این موضوع را به مردم القا می کردند که شرکت در انتخابات بی فایده است و از ملت می خواستند کلا انتخابات را تحریم کنند.

به گزارش ایرنا، چند روز پیش از انتخابات بود که «هادی روشن»، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان در نشستی با خبرنگاران  گفته بود: «به مردم اطمینان می دهیم انتخابات را در امنیت کامل برگزار می کنیم.»

این وعده با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در امنیت و آرامش کامل به سرانجام رسید این مهم نتیجه هوشیاری مردم، تلاش وهمت نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی بود.

تدابیر امنیتی به گونه ای بود که حتی رسانه های معاند در فضای مجازی توان تهدید شرکت کنندگان در انتخابات و اخلال در این رویداد سیاسی را نداشتند و این مهم به خوبی در فضای استان قابل لمس بود.

قطعا امنیت موجود و فضای آرام بر روند برگزاری انتخابات در کردستان، برگ برنده‌ای برای نیروهای نظامی و امنیتی استان خواهد بود؛ هرچند برنده اصلی انتخابات، مردم بودند

تامین امنیت انتخابات با پنج هزار پرسنل انتظامی

فرمانده انتظامی استان کردستان پیشتر گفته بود که پنج هزار نفر از کارکنان نظامی و انتظامی، در تامین امنیت انتخابات روز ۱۱ اسفند مشارکت داشته اند.

سردار علی آزادی اضافه کرد: یکی از وظایف فرماندهی انتظامی استان، تامین نظم و امنیت انتخابات بود و در همین راستا با همکاری سپاه، بسیج و مرزبانی تهمیدات لازم برای امنیت صندوق ها و شعب و انتخابات را برعهده گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی برای جمع آوری آرا مردم در نظر گرفته شده بود، افزود: در هر شعبه نیروهای انتظامی حضور داشته و امنیت را تامین کردند.

و اما نتیجه انتخابات در کردستان

استان کردستان پنج حوزه انتخابیه برای اخذ ۶ کرسی دارد و ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کردند و در نهایت ۱۳۳ نامزد باقی ماندند.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نامزد از استان کردستان به رقابت پرداختند که در نهایت ۲ نفر مورد اعتماد مردم قرار گرفتند.

۶ منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی شامل «سالار مرادی» و «محسن فتحی» در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، «امید کریمیان» در حوزه انتخابیه مریوان و سرواباد، «محسن بیگلری» در حوزه انتخابیه سقز و بانه، «محمد رسول شیخی زاده» در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان و «علیرضا زندیان» در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار معرفی شدند.

از میان ۶ منتخب جدید این دوره، تنها ۲ نماینده مجلس یازدهم شامل «محسن فتحی» از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و «علیرضا زندیان» از حوزه انتخابیه بیجار مورد اعتماد مجدد مردم قرار گرفتند و سه نفر دیگر شامل خانم «شیوا قاسمی پور» نماینده فعلی مریوان و سرواباد، «بهزاد رحیمی» نماینده فعلی سقز و بانه و «پرویز اوسطی» نماینده فعلی قروه و دهگلان از ورود مجدد به مجلس بازماندند.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نفر در استان کردستان نامزد شده بودند که در نهایت «ماموستا فایق رستمی» به عنوان نفر اول و «ماموستا اقبال بهمنی» به عنوان نفر دوم راهی مجلس خبرگان رهبری شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha