۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85407470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیروان رتبه نخست ضریب پوشش بیمه روستایی در خراسان شمالی را دارد

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی گفت: شیروان در بین ۱۰ شهرستان استان رتبه نخست ضریب پوشش بیمه صندوق روستایی عشایری را دارد.

محمدرضا بیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ضریب پوشش بیمه در این شهرستان با توجه به استقبال خوب روستاییان ۶۱.۵۶ درصد و بیمه شده فعال به ۴۰.۶۸ درصد رسید که سایر شهرستان های استان درصد بسیار کمتری دارند.

وی مجموع کل بیمه شدگان این صندوق در شهرستان را ۱۵ هزار و ۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: میانگین سنی بیمه شدگان مردم شیروان ۳۷ سال بوده که بالاتر از میانگین استانی است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی در خصوص مستمری بگیران این صندوق بیان کرد: ۸۵۰ نفر در این شهرستان مستمری دریافت می کنند که در مجموع کل ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال مستمری به حساب آنان واریز می شود.

بیدی با بیان اینکه امسال، ۶۹ نفر مستمری بگیر جدید در این شهرستان اضافه شدند افزود: سال گذشته و امسال تسهیلاتی برای مستمری بگیران در نظر گرفته شد که با توجه به مبلغی که جهت مستمری پرداخت می کنند و بدون نیاز به ضامن و بانک می توانند آن را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۰۰ مستمری بگیر این شهرستان در انتظار دریافت تسهیلات هستند، تسهیلات پرداختی طبق تفاهم نامه با بانک مهر با کارمزد چهار درصد از سقف ۱۵۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال است.

به گفته وی؛ ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان شیروان مشمول عضویت در صندوق بیمه روستایی هستند که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت روستایی و ۵ هزار و ۱۴۰ نفر شهری هستند.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.

تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالی بافان و هنرمندان صنایع دستی غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی مشولان صندوق هستند.

مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق است.

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha