۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85407225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه قرآن و عترت در زنجان افتتاح شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85407225
نمایشگاه قرآن و عترت در زنجان افتتاح شد

زنجان- ایرنا- نمایشگاه قرآن و عترت روز دوشنبه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل فرهنگ ارشاد و اسلامی استان روز دوشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه، گفت: در راستای ماموریت های ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال یک رویداد قرآنی را در آستانه ماه مبارک رمضان پیش بینی و اجرا می کنیم.

اصغر حاج علی اکبری با بیان اینکه امسال هم نمایشگاه قرآن و عترت در طلیعه ماه مبارک رمضان پیش بینی شد، اضافه کرد: این نمایشگاه با حضور ۸۰ ناشر کشوری با یک هزار و ۹۰۰ عنوان کتاب در ۱۷ هزار جلد در قالب نمایشگاه کتاب برپا شده است و محصولات قرآنی، دینی، مذهبی و مهارت های زندگی مبتنی بر روانشناسی اسلامی و محصولات مرتبط را عرضه می کند.

این مسوول ادامه داد: در کنار این نمایشگاه غرفه های تخصصی دیگری از جمله ایستگاه تدبر در قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن و غرفه عرضه محصولات فرهنگی مرتبط با عفاف و حجاب و محصولات هنری فعال است.

وی اظهار داشت: در کنار این نمایشگاه نشست های فرهنگی، علمی و پژوهشی برای عموم و کارگاه های آموزشی با عنوان ترجمه و تدبر در قرآن و همچنین تفسیر برای عموم برگزار خواهد شد.

حاج علی اکبری افزود: در این نمایشگاه در آستانه ماه مبارک رمضان، طرح تعویض قرآن های قدیمی با قرآن های جدید به منظور رفع بخشی از نیازهای جامعه در قالب همکاری بین دستگاه های فرهنگی انجام خواهد شد.

این مسوول به تدابیر این اداره کل برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در آینده ای نه چندان دور رویدادهای مختلفی از قبیل ایستگاه مطالعه در اماکن و صنوف مختلف سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح تلاش می شود کتاب های مورد نیاز عموم مردم به صورت امانتی در اختیار مخاطبان قرار گیرد، گفت: رایزنی های مقدماتی با تعدادی از شرکت های انتشاراتی انجام گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از عموم مردم خواست از بخش های مختلف نمایشگاه و رویدادهای پیرامونی آن بازدید و بهره برداری لازم را داشته باشند.

این نمایشگاه از امروز ۱۴ اسفند آغاز شده است و تا ۲۴ همین ماه برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha