اظهار نظرهای کذب برخی نامزدهای زنجان موجب انحراف افکار عمومی می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان با انتقاد از اظهار نظرهای کذب و بدون سند از ناحیه‌ برخی از نامزدها و هواداران آنان که موجب انحراف اذهان افکار عمومی می‌شود، گفت: همه‌ این عزیزان را دعوت می‌کنیم در چارچوب قانون حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از استانداری زنجان، محمدجواد محمدی شامگاه یکشنبه با اشاره به تبصره یک ماده ۸۶ قانون انتخابات، افزود:‌نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری می‌توانند شکایات خود را به همراه مستندات تا ۱۷ اسفند در بستر سامانه داوطلب ارایه کنند.

وی با بیان اینکه سامانه «مردم ناظر» همچنان فعال است و مردم می‌توانند تخلفات انتخاباتی مجریان و ناظران را به شورای نگهبان اطلاع دهند، تصریح کرد: از آنجا که بررسی صلاحیت‌ها تا امضای اعتبارنامه ادامه دارد، بنابراین اگر مردم موارد مستندی از تخلف نامزدها دارند در سامانه مردم ناظر اعلام کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان گفت: شورای نگهبان مرّ قانون را ملاک عمل در انتخابات قرار داده و در راستای دفاع از حق الناس و تحقق سلامت در انتخابات با تخلفات در همه سطوح و اقشار برخورد و پنج نفر از روسای ادارات که بی طرفی را در انتخابات نقض کرده بودند به مراجع ذیربط اعلام کرد.

وی ادامه داد: چهار نفر از متخلفان از پست مسئولیتی خود برکنار شدند و همچنین یکی از اعضای هیات نظارت بخش که در انتخابات بی طرفی را نقض کرده بود از هیات نظارت برکنار شد و به برخی نامزدها و ستادها برای رعایت قانون انتخابات تذکر دادیم.

محمدی با تقدیر از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای، از آن دسته از داوطلبانی که قانون و اخلاق انتخاباتی را رعایت کردند تشکر کرد.

استان زنجان چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم این استان در ۱۱ اسفند تکلیف سه کرسی از پنج کرسی در مجلس مشخص شد و انتخاب ۲ منتخب دیگر نیز به دور دوم رفت.

در کارزار انتخاباتی این دوره پس از انصراف و کنار کشیدن نامزدها به نفع همدیگر در نهایت ۱۹۹ نفر در میدان رقابت های انتخاباتی در حوزه های انتخابیه استان باقی ماندند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۹ نفر، حوزه انتخابیه خدابنده ۲۴ نفر و حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزد ورود به مجلس بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha