۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85406131
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سه شکارچی قوچ ارمنی در زنجان دستگیر شدند

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85406131
سه شکارچی قوچ ارمنی در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان زنجان گفت: سه متخلف شکار قوچ ارمنی در منطقه حفاظت شده انگوران دستگیر و برای رسیدگی به مراجع قضائی شهرستان ماهنشان معرفی شدند.

محمد رضا یافتیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس گزارش مخبرین محلی مورد وثوق همزمان با روز یازدهم اسفند سال جاری، سه متخلف با سوء استفاده از زمان برگزاری انتخابات و خالی بودن منطقه از مامور و عوامل اجرائی یگان حفاظت محیط زیست برای شکار قوچ ارمنی به منطقه حفاظت شده انگوران رهسپار شدند.

وی اضافه کرد: به دنبال این موضوع با رصد کامل عوامل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست و با دریافت مجوز از مقام قضایی شهرستان ماهنشان برای ورود به منزل این شکارچیان، سه نفر متخلف بومی و غیر بومی که گوشت شکار شده قوچ ارمنی را به فاضلاب سرویس بهداشتی تخلیه می کردند دستگیر شدند.

این مسوول اظهار داشت: در بازرسی تخصصی از منزل این شکارچیان، ادوات و آلات جرم از قبیل یک قبضه اسلحه جنگی ۲۷۰ به انضمام دوربین پیشرفته و نصب شده بر روی تفنگ، گوشت قوچ وحشی به مقدار ۱۵ کیلوگرم، ۱۲ عدد گلوله جنگی، یک تیغه ساتور فلزی و سه تیغه چاقو را کشف و صورت جلسه کردند.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با هشدار به متخلفین، خاطر نشان کرد: هرگز مرتکب تخلف نشوند چراکه محیطبانان و زحمت کشان عرصه طبیعت به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند.

وی یادآور شد: این اداره کل با متخلفین برابر قانون برخورد و آنها را برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha