۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85405062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تهدید و ارعاب پرسنل سفارت آمریکا در سنگاپور توسط سفیر

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که سفیرش در سنگاپور کارکنان سفارت را «تهدید مستقیم» و روابط بسیار ضعیفی را با وزارتخانه‌های این کشور جنوب شرقی آسیا برقرار کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد که جاناتان کاپلان سفیر این کشور در سنگاپور روابط ضعیفی را با برخی از وزارتخانه‌های این کشور داشته و «همکاری» یا «ارتباط» مناسب را برقرار نکرده است.

این دفتر همچنین فاش کرد که کارکنان زیادی، ترس از اقدام تلافی‌جویانه و حتی تهدیدهای مستقیم سفیر را گزارش و رفتار وی با پرسنل را تحقیرآمیز و ترسناک توصیف کرده اند.

بر اساس گزارش این بخش، دیدگاه کاپلان اینطور بود که در زمان مسئولیتش، روحیه پرسنل بهبود یافته و اعتماد کارکنان را به دست آورده است. از همین رو دفتر بازرسی کل از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مدیریت و رهبری کاپلان مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت لزوم اقدام اصلاحی انجام شود.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در واکنش به این گزارش به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور همیشه می‌خواهد نمایندگانش افراد را با احترام مدیریت کنند. بایدن مطمئن است که وزارت خارجه این مساله را جدی می‌گیرد.

گزارش دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که کاپلان از بسیاری از سیاست‌های سفر وزارتخانه پیروی نکرده و در استفاده از آژانس مسافرتی تحت قرارداد با دولت ایالات متحده و پایبندی به قانون استفاده از شرکت‌های حمل‌ونقل آمریکایی، کوتاهی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha