ثبت احوال مازندران تا پایان رای گیری خدمات سجلی به مردم ارائه می دهد

ساری-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت که همزمان با برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه، اداره ثبت احوال استان با آمادگی کامل، خدمات مختلف سجلی به مردم ارائه می‌دهد.

مجتبی فاطمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود آن که بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، افراد واجد شرایط برای حضور در انتخابات می‌توانند علاوه بر شناسنامه، از مدارک هویتی همچون کارت ملی، پاسپورت، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی استفاده کنند ولی کارکنان اداره ثبت احوال ۲۲ شهرستان مازندران امروز در روز ۱۱ اسفند در آماده باش کامل به سر برده و نسبت به ارائه خدمات سجلی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات شناسنامه ای، صدور شناسنامه المثنی و تعویض کارت ملی یا اختصاص شماره ملی از جمله خدمات ثبت احوال به شهروندان تا پایان آخرین ساعت انتخابات هفتم اسفند است.

مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: همه افرادی که درخواست تعویض شناسنامه را روزهای قبل داشته‌اند، امروز هم شناسنامه برای آنها صادر می‌شود.

ثبت احوال مازندران تا پایان رای گیری خدمات سجلی به مردم ارائه می دهد

بر اساس اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور، براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ماه سال جاری با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه و گذرنامه انجام می‌پذیرد. همچنین بر اساس این اطلاعیه، در راستای اجرای تبصره (۴) ماده مذکور و به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی در روز اخذ رای الزامی است.

به گزارش ایرنا، برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است. همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شده است.
۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی امروز باید از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق بیندازند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha