دبیر شورایعالی مناطق آزاد از ستاد انتخابات شهرستان قشم بازدید کرد

قشم - ایرنا - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امروز پنجشنبه از ستاد انتخابات این شهرستان مرزی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الله عبدالملکی ضمن بازدید از ستاد انتخابات این شهرستان با فرماندار و اعضای هیات اجرایی انتخابات سرزمین آب و آفتاب دیدار و گفت و گو کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از ستاد انتخابات فرمانداری قشم بازدید کرد

در این بازدید اعضای هیات اجرایی انتخابات شهرستان قشم گزارشی از آخرین اقدامات و تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات فردا جمعه یازدهم اسفند در این شهرستان مرزی جزایر لارک و هنگام، بخش های حرا، شهاب و مرکزی ارایه دادند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از ستاد انتخابات فرمانداری قشم بازدید کرد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در حاشیه انجام این بازدید اظهار امیدواری که با مشارکت مردم سراسر ایران، استان هرمزگان و جزیره قشم همانند دوره های گذشته بتوانیم یک انتخابات پرشور و مثال زدنی را رقم بزنیم تا با این حضور منتخبان مردم نیز بتوانند در دور بعدی مجلس با تصمیمات خود بهترین رویدادها را رقم بزنند.

عبدالملکی برای شرکت در بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۴۰۳ به قشم سفر کرده است.

رای گیری برای انتخابات یک نماینده مجلس خبرگان رهبری و پنج نماینده مجلس شورای اسلامی (سه نفر حوزه مرکزی، یک نفر حوزه شرق و یک نفر حوزه غرب) استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور فردا جمعه یازدهم اسفندماه آغاز می شود و مردم این استان برای رای دادن می توانند با همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی کارت سربازی، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه یا شناسنامه جدید به نزدیکترین شعبه اخذ رای مراجعه کنند.

یک میلیون و ۲۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان هرمزگان هستند که از این تعداد ۷۷ هزار نفر رای اولی هستند.

تعداد رای اولی‌های این استان نیز ۷۷ هزار و ۴۰۴ نفر هستند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۲۹ نفر آقا و ۳۸ هزار و ۷۵ نفر نیز خانم هستند.

یکهزار و ۴۵۱ شعبه اخذ رای در هرمزگان برای انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده که ۶۴۳ شعبه در مرکز، ۲۶۵ شعبه در غرب و ۵۴۳ شعبه در شرق است.

سه نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه مرکزی هرمزگان از جزیره قشم هستند.

تعداد ۱۰۲ شعبه برای اخذ آرای مردمی در سراسر شهرستان قشم پیش بینی شده که ۷۲ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار است.

از این تعداد، ۷۰ شعبه در شهر قشم و بخش مرکزی، ۱۲ شعبه در بخش شهاب و ۲۰ شعبه در بخش حرا مستقر هستند.

۳۲ شعبه شهری به صورت ثابت، هشت شعبه نیز به صورت سیار آرای مردمی را در شهرستان قشم اخذ خواهند کرد و در حوزه روستایی شهرستان قشم نیز فعالیت ۴۰ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار است.

سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و سایر به طور مستقیم در برگزاری انتخابات در شهرستان قشم مشارکت دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha