۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85401778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری اصفهان افزایش یافت

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85401778
مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری اصفهان افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - نگاهی به آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع کوچک استان اصفهان در هفته جاری به‌دلیل اُفت شدید دمای هوا، افزایش یافت و مسوولان بر لزوم مصرف بهینه گاز تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، دمای هوا در مناطق مختلف استان اصفهان با ورود سامانه سرد بارشی از ابتدای این هفته، اُفت شدیدی تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیدا کرد و همین امر سبب افزایش مصرف گاز در بخش‌های مختلف از جمله خانگی و تجاری شد.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز اصفهان، میزان مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع کوچک استان با ورود سامانه سرد بارشی در این هفته افزایش یافت و به نزدیک ۴۶ میلیون متر مکعب در روز رسید که کم سابقه است.

ابوالقاسم عسکری پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف گاز در این بخش در ابتدای مهر امسال حدود ۱۴ میلیون متر مکعب در روز بود که در اسفند و با سرد شدن دمای هوا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: اصفهان در این هفته سرد و برفی، پس از تهران، خراسان رضوی و مازندران، بیشترین مصرف گاز را داشته است.

عسکری با تاکید بر اینکه تاکنون مورد خاصی از اُفت فشار یا قطعی گاز در بخش های خانگی و تجاری استان اصفهان نداشتیم، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران تمهیدات لازم را برای تداوم پایداری شبکه گاز کشور و جلوگیری از افت فشار در خطوط انتهایی شبکه اتخاذ کرده است.

وی، خاطرنشان کرد: مصرف بهینه گاز در استان های مرکزی مانند اصفهان کمک می‌کند که مناطق شمال و شمال شرقی و غربی کشور با اُفت احتمالی فشار یا قطعی گاز مواجه نشوند.

عسکری با بیان اینکه سرمای شدید هوا تا پایان این هفته ادامه دارد، گفت: دمای رفاه در خانه‌ها و اداره‌ها ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و هر یک درجه مدیریت بهینه مصرف گاز در این اماکن بین پنج تا ۶ درصد کاهش مصرف این سوخت را به همراه دارد.

وی با تاکید بر لزوم همراهی مردم در مدیریت مصرف گاز ، افزود: مدیریت مصرف گاز در اداره ها، مدارس و مراکز تجاری نیز به پایداری شبکه گاز کمک می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دمای هوا در استان با ورود سامانه سرد بین پنج تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت و همین امر باعث افزایش مصرف گاز شد.

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه این سامانه مناطق شمالی و شمال غربی اصفهان مانند کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین گلپایگان، خوانسار و مناطق غربی را تحت تاثیر قرار دارد، اضافه کرد: بارش باران و برف در همه مناطق استان رخ داد و از بعدازظهر امروز نیز بارش برف مجدد آغاز شد که تا فردا عصر ادامه دارد.

اعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع فولادی و سیمانی اصفهان

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم به بخش های مختلف مانند اداره ها و صنایع برای مصرف بهینه گاز صورت گرفت، افزود: اِعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع فولادی و سیمانی استان اصفهان نیز انجام شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در زمان حاضر با قطعی گاز در استان مواجه نیستیم و مشکلی وجود ندارد، بر لزوم صرفه جویی در مصرف برای تامین گاز پایدار در سراسر استان و کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: چند روز گذشته به دلیل یخبندان در گردنه زنجیرگاه در محور نایین و ایجاد مشکل برای تردد تریلی‌های حامل مخازن سی ان جی، مقداری تاخیر در گازرسانی به خور و بیابانک پیش آمد که برطرف شد.
در این روزهای سرد زمستانی به مصرف‌کنندگان گاز طبیعی توصیه می شود دمای رفاه ۱۸ درجه سانتی‌گراد در خانه ها و اداره ها، استفاده از لباس‌های مناسب فصل سرما، تنظیم درجه حرارت سیستم‌های گرمایشی بر اساس دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی در اماکن غیرضروری را رعایت کنند.
شرکت گاز استان اصفهان با بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مصرف کننده یکی از بزرگترین شرکت‌های گازی در کشور است.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha