۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85401606
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تصویب قوانین به نفع مردم؛ انتظار فعالان اقتصادی از مجلس دوازدهم

رشت - ایرنا - صنعتگران، تجار و اصناف با امید به تغییر برخی قوانین دست و پاگیر و تصویب قوانین به نفع مردم و اقتصاد کشور در بخشهای مختلف اعم از صنعت و تجارت، یازدهم اسفندماه پای صندوق ها می روند برای انتخاب فردی اصلح و آگاه در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا در ترسیم چشم انداز بهتر برای چهار سال آینده ایران شریک باشند.

به گزارش ایرنا، فعالان اقتصادی و تجاری استان گیلان با تاکید بر لزوم مشارکت در انتخاباتی سرنوشت ساز ۱۱ اسفند نگاهی منتقدانه به عملکرد مجلس یازدهم در تصویب قوانین حوزه صنعت، تولید و خدمات دارند.

رئیس کمسیون صادرکنندگان محصولات غیرنفتی اتاق ایران و از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی گیلان می گوید: عملکرد نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی چندان رضایت بخش نبود و در این دوره نقاط ضعف بسیاری داشتند؛ این منیتها و خودبینی ها هنوز در برخی از این افراد وجود دارد.

فرنگیز رحمانی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاکمیت خواهان رفاه مردم است اما در سطوح پائین تر پاسخگویی به مردم ضعیف تر می شود، این امر نارضایتی مردم را بدنبال دارد که این به ضرر نظام و حاکمیت و موجب خوشحالی دشمنان است.

وی نمایندگان مجلس که نامزد شده اند به طور طبیعی امکانات بیشتری نسبت به قبل در اختیار دارند، گفت: در میان نامزدهای نمایندگی مجلس، افراد دلسوز و انقلابی هم هستند که دامنه تبلیغات آنها به دلایل بسیاری از جمله خرید و فروش آراء چندان گسترده نیست، حاکمیت و مسئولان امر باید برخوردی قاطع با خرید و فروش آرا در سطح شهر و روستا داشته باشند تا افراد شایسته، وارسته و کاردان بالا آمده و سکان امور را در دست گیرند.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می کند باید از بین افراد به دنبال بهترینها باشیم و افراد اصلح را گزینش و انتخاب کنیم.

رحمانی از نمایندگان جدیدی که راهی خانه ملت می شوند خواست در تصویب مصوبات خود به نفع مردم قدم بردارند.

وی اظهار کرد: از مجلس دوازدهم انتظار داریم به مردم توجه بیشتری داشته باشند و مصوبات را آگاهانه تصویب کنند. مجلس یازدهم توجه خاصی به بخش خصوصی نداشت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: رونق صادرات یعنی رنگین تر شدن سفره های مردم؛ اما در این مجلس اصلا به بخش صادرات توجه نشده است و همه تمرکز مسئولان آگاهانه و نا آگاهانه به واردات است. استفاده های مالی را وارد کنندگان می کنند اما ضرر و زیان از جیب صادرکنندگان مظلوم است.

رئیس کمسیون صادر کنندگان محصوبلات غیر نفتی اتاق ایران و از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی گیلان، تصریح کرد: بخش صادرات مظلوم واقع شده است، نمایندگان مجلس دوازدهم اگر خود تاجر نیستند و در مساله تجاری آگاهی ندارند باید از مشاوره افراد آگاه به علم روز و قوی بهره گیرند.

دستاوردهای مجلس یازدهم اطلاع رسانی نشد

فعال اقتصادی و یکی از اعضای اتحادیه لوازم خانگی رشت مشارکت در انتخابات را در گرو اطلاع رسانی بیشتر عملکردها و فعالیت نامزدهای نمایندگی مجلس دانست و افزود: مردم هنوز از دستاورهای مجلس یازدهم بی اطلاع هستند و نمایندگان این دوره اگر دستاوردی هم داشته اند عملکرد خود را برای مردم بیان نکرده اند.

مجید قربانی اضافه کرد: بیان عملکرده ها حرکت روبه جلو است؛ بعنوان یک فعال اقتصادی اطلاع چندانی از نحوه فعالیت نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم ندارم، نمایندگان گیلان در مجلس فعالیت چشمگیری نداشتند. نماینده باید در راستای بهبود امور چشم انداز روشنی برای آینده کشور ترسیم کند.

وی یادآوری کرد: در مجلس آینده هرکسی که به عنوان نماینده به خانه ملت راه می یابد باید فعالیت بیشتری برای رفع مشکلات استان داشته باشد و اگر در راه پیشرفت این خطه گامی برداشته می شود به اطلاع مردم برساند؛ امری که تاکنون مغفول مانده است.

قربانی در ادامه به مشکلات فعالان اقتصادی کشور و استان اشاره کرد و افزود: عدم کنترل بر روی قیمتها و افسارگسیختگی قیمتها یکی از مهمترین مشکلات این بخش است. در زمان حاضر بیشترین تاکید روی کمیت اجناس بوده و کیفیت محصولات رها شده است؛ این امر در آینده کشور را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه باید بصورت تخصصی تر برخورد کنندو برتولید محصولات باکیفیت تاکید بیشتری داشته باشند.

گیلان به نمایندگان دلسوز نیاز دارد

یکی از اعضای اتحادیه طلا فروشان رشت با بیان اینکه گیلان به نمایندگان دلسوز نیاز دارد از منتخبین آینده مجلس دوازدهم خواست با فعالیت بیشتر قوانینی مصوب کنند که منافع مردم و کشور در آن دیده شود.

محمد علی مرزبان با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات پیش بینی کرد: امسال انتخابات باشکوه تری نسبت به سالهای گذشته در رشت شاهد باشیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم در شفاف سازی امور مالیاتی گفت: این شفاف سازی موجب شد تا اظهار نامه به مودیان تعلق نگیرد.

مجلس دوازدهم توجه ویژه به صنعت و اشتغال داشته باشد

یک فعال اقتصادی در بخش صنعت استان گیلان از نمایندگان مجلس دوازدهم خواست توجه ویژه به بخش صنعت، اشتغال و زنجیره تولید داشته باشند و گفت: مجلس به طور شایسته به ظرفیت های بخش صنعت نپرداخته است، صنعت می تواند در خلق ثروت و از بین بردن فقر نقش اساسی و تاثیر گذار داشته باشد.

قرباندوست در بررسی عملکرد نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم گفت: باتوجه به فعالیت بودن تعدادی از این نمایندگان در مجلس این امر به واکاوی بیشتری نیاز دارد؛ اگرچه طی چهار سال گذشته به خواسته های بخش خصوصی و صنعت توجه چندانی نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در مجلس دوازدهم بخشی از انتظارات و خواسته های فعالان اقتصادی و صنعتی محقق شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس یازدهم و نامزد دوازدهمین دوره این انتخابات پیش از این در گفت‌گو با ایرنا گفته بود: مجلس یازدهم میدان را برای فعالیت‌های اقتصادی باز کرده است. مجلس فعلی باید در حوزه‌های اقتصادی و در حوزه فرهنگی نظارت بیشتری انجام می‌داد و از سوی دیگر در بحث آمایش سرزمین و همچنین توزیع بودجه، کار کارشناسی انجام می‌داد تا برخی از استانها از سوی دولت از منابع بیشتری سود نبرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha