۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85401294
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استفاده از ظرفیت جوانان یک اصل مهم است

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85401294
استفاده از ظرفیت جوانان یک اصل مهم است

قزوین - ایرنا- علی فرخزاد، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز با کد انتخاباتی ۳۶۸، استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه مدیریت را یکی از اهداف خود در صورت راهیابی به مجلس دانست و گفت: باید این ذهنیت در بین کاندیداها که "فقط آمده این تا رای مردم را بگیریم و برویم" پاک شود و به وعده هایی هم که می دهیم پایبند باشیم.

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد متولد سال ۴۷ در قزوین، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی و دکترای مدیریت استراتژیک است.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، معاونت سابق هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به مدت پنج سال، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به مدت ۹ سال، نایب رییس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین و معاونت اسبق شرکت مهندسی و توسعه آبفای استان قزوین را در کارنامه و سوابق کاری خود دارد.

نمایندگان بایستی بر مشکلات مردم متمرکز شوند

فرخزاد در خصوص وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: ۲ راهبرد از جمله، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین از جمله وظایف خطیر و مهم نمایندگان در مجلس محسوب می‌شود، به دلیل اینکه قوانین زیاد و متنوعی در مجلس مصوب شده اما متاسفانه نظارت لازم بر اجرای آن صورت نمی‌گیرد، و اینکه قانون فقط کتابچه شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف جدی نمایندگان، بحث رای اعتماد به وزرا است که باید در انتخاب این افراد دقت و وسواس بیشتری به خرج داده شود چون تمامی مصوبات مجلس به طور عموم از طریق عوامل اجرایی در دولت که همان وزرا هستند، پیاده سازی می شود.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان به این موضوع باید دقت داشته باشند که آنان نمایندگان مردم هستند و نه وکیل الدوله، گفت: تمرکز نمایندگان باید بیشتر بر مشکلات مردم در حوزه گرانی، اشتغال، مسکن، ورزش و هنر باشد و طرح این مسایل در مجلس را اولویت کار خود قرار دهند نه اینکه بلندگوی دولت باشند و از طرف دیگر از دادن وعده‌های غیرقابل اجرا نیز خودداری کنند و شعار ندهند، چون مردم این روزها از شعاردادن خسته شده اند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان در گام نخست ورود خود به مجلس و قبل از اینکه اقدام به وضع قوانین جدید کنند، ابتدا مروری به قوانین موجود کرد و در صورت نیاز نسبت به اصلاح و بازنگری آنها اقدام کنند و در عین حال نیز نظارت دقیق و جدی برروی آنها داشته باشند.

به گفته وی، کشور ما مردم قانعی دارد و خواسته های آنان نیز زیاد نیست و من تعهد خواهم داد تا در صورت ورود به خانه ملت درصدد راه اندازی و رفع مشکلات آنان خواهم بود و ضمن احترام گذاشته به آحاد جامعه، با کمک سایر نمایندگان نسبت به انجام خواسته و نیازهای آنان اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود، متاسفانه بسیاری از نمایندگان هنگام رای گیری در خصوص برخی موضوعات مهم در صحن مجلس حاضر نیستند و یا در صورت حاضر بودن، یا رای نمی‌دهند و یا دقت لازم را در رای دادن به مسایل مطرح شده در صحن مجلس ندارند، که همین عدم دقت می‌تواند به اعتماد مردم ضربه بزند.

فرخزاد عقیده دارد: چون بعضی از نمایندگان در ادوار گذشته وعده هایی به مردم داده بودند که موفق به انجام آن نشدند و مردم نیز نسبت به آنان بی اعتماد شده اند، بنابراین برای بازگشت اعتماد مردم باید اقدام به قول و قرارهایی که توانایی انجام آن را داریم، بکنیم.

وی یادآور شد: این در حالی است که نمایندگان در طول مدت زمان حضور در مجلس برای وقت گذاشتن و دیدارهای مردمی خود به صورت عادلانه در نقاط مختلف حوزه انتخابیه، اولویت را برای انجام کارهای مهم بگذارند و به عنوان ناظر در شورای برنامه ریزی استان جهت توزیع اعتبارات نیز ایفای نقش داشته باشند.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خواستگاه بنده تشکیلات غیردولتی، مردم‌ نهاد و صنفی بوده، اعتقاد دارم که باید یک کار تیمی صورت بگیرد و با پیش رفتن به سمت تحول گرایی، از ظرفیت جوانان استفاده شود و هیچگاه قولی را که توان انجام آن را نداشته باشم را به مردم نخواهم داد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز دارای چهار کرسی نمایندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha