رییس ستاد انتخابات استان: یزد، آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه است + فیلم

یزد-ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: نامزدها با سلایق مختلف در چهار حوزه انتخابیه استان حضور دارند و همه شرایط برای انتخابات سالم، رقابتی و با مشارکت حداکثری اقشار مختلف در ۱۱ اسفندماه فراهم است.

علی اکبر عزیزی، روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع انتخابات در استان یزد از ابتدای امسال و با توجه به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنان آغاز سال در مورد چهار محور اصلی و راهبردی ، سلامت، رقابت، امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری فرمودند ، آغاز شد.

وی ادامه داد: این مهم رسماً از نیمه مردادماه و با اعلام شروع فعالیت ستاد انتخابات توسط وزیر کشور، ادامه یافت و کار انتخابات بر اساس تقویم زمان بندی انجام شد و در قانون جدید اصلاحیه هایی وجود داشت که پیش ثبت نام یکی از این موارد بود و با این اقدام شور بسیار زیادی در سطح کشور به وجود آمد .

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در مرحله اول بررسی صلاحیت ثبت نام شدگان اعم از مدرک دانشگاهی، پایان خدمت، تابعیت و دیگر موارد انجام و مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله دوم بر اساس قانون، ثبت نام قطعی داشتیم که از حدود ۸۰۰ نفر، ۳۶۳ نفر ثبت نام قطعی در استان یزد داشتند و مدارک خود را بارگذاری کردند.

عزیزی ادامه داد: طبق زمان بندی بررسی صلاحیت ها انجام و ۲۵۷ نفر در مرحله اول تایید صلاحیت شدند و این مرحله فقط به داوطلبان اعلام شد البته اعلام اسامی رسمی داوطلبان در تاریخ دوم اسفندماه توسط رسانه ها انجام و اسامی آنها آگهی شد و این افراد در صحنه رقابت حضور خواهند داشت.

وی افزود: تعدادی ار داوطلبان انصراف داده و تعدادی نیز در بررسی صلاحیت ها مورد تایید قرار نگرفتند و لذا در ابتدای امر ۲۴۴ نفر داوطلب بودند و در سه مرحله در استان یزد به تعداد داوطلبان اضافه شد و تعدادی نیز انصراف دادند و داوطلبانی که قصد جابجایی حوزه انتخابیه داشتند نیز تا ۲۵ بهمن درخواست انتقال را ثبت کردند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: آخرین آمار داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد ۲۱۵ نفر است که در چهار حوزه انتخابیه رقابت خواهند داشت که در حوزه انتخابیه اردکان ۳۱ نفر، حوزه تفت و میبد ۴۱ نفر، حوزه شهرستان های مهریز، ابرکوه، مروست، خاتم ، بافق و بهاباد ۴۶ نفر و حوزه یزد، اشکذر و زارچ و بخش ندوشن ۹۷ نفر در صحنه رقابت حضور دارند.

عزیزی افزود:آمادگی بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد و تجهیزات و شرایط برای انتخابات باشکوه، پرشور و سالم مهیا است چرا که رهبر معظم انقلاب بر سلامت انتخابات تاکید دارند و وظیفه ستاد انتخابات و شورای نگهبان و دفاتر نظارت شورای نگهبان است که انتخابات را سالم برگزار کنند و شرایط انتخابات رقابتی نیز مهیا باشد.

وی ادامه داد: تعداد افراد با سلایق مختلف در حوزه های انتخابیه حضور دارند و رقابت هم وجود دارد و شور خوبی به ویژه در سه حوزه انتخابیه دیده می شود و خوشبختانه اتفاقات خوبی هم در فضای حقیقی و هم فضای مجازی رقم خورده است.

رییس ستاد انتخابات استان: یزد، آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه است + فیلم

رئیس ستاد انتخابات استان یزد بیان کرد: در مجموع در این استان ۸۶۷ صندوق یا شعبه اخذ رای داریم که فعال هستند و هیئت های اجرایی موظف بودند بر اساس شرایط مناطق اعم از دورافتادگی و تراکم جمعیتی ،حوزه ها و صندوق ها را مشخص کنند که در کدام نقاط باید مستقر شوند.

عزیزی ادامه داد: ۱۸۵ صندوق سیار و ۶۸۲ صندوق ثابت داریم که ۶۳۹ صندوق شهری و ۲۲۸ صندوق روستایی است همچنین در استان یزد بیش از ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی شامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و امنیتی و خدماتی همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم ارائه شده و شرایط فراهم و آمادگی وجود دارد، گفت: زمان تبلیغات داوطلبان نیز برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته است که از بامداد سوم اسفندماه شروع شده و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه، دهم اسفندماه ادامه دارد و بنابر قانون ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای که هشت صبح روز جمعه است، باید تبلیغات متوقف شود.

رییس ستاد انتخابات استان یزد افزود: این زمان برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری که ۱۵ روز فرصت دارند، از بامداد ۲۵ بهمن شروع و تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ادامه دارد و در مجلس خبرگان رهبری نیز در حوزه انتخابیه استان که یک کرسی داریم، ۱۰ نفر ثبت نام کردند و ۷ نفر از داوطلبان حائز شرایط نشدند و در نهایت سه نفر حائز شرایط و مورد تایید قرار گرفته و کار تبلیغات را انجام می دهند.

عزیزی بیان کرد: امیدواریم مردم به فرد اصلح رأی دهند و فرد شایسته ای که برای مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی مناسب است و در خور شان ملت ایران و استان یزد است انتخاب کنند و به مجلس بفرستند و بتوانند اقدامات خوبی در چهار سالی که پیش رو داریم برای مردم و کشور رقم زنند.

وی افزود: از مردم استان یزد درخواست دارم مثل همیشه که در صحنه های مختلف این نظام و کشور حضور داشته و دارند، باز هم بواسطه همه دشمنی هایی که دشمنان دارند، برای منکوب کردن دشمنان در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند و از مردم درخواست دارم با صندوق های رای قهر نکنند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: نمایندگانی که توسط مردمی که پای صندوق های رای حاضر می شوند، انتخاب شده و وارد مجلس می شوند،نماینده همه خواهند بود و چه بهتر که همه ما ، خودمان حضور یافته و سرنوشت مان را رقم زنیم و دیگران برای ما انتخاب نکنند و انسانی که شایسته می دانند و شایستگی حضور در این دو مجلس بسیار اثر گذار است را انتخاب کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha