اسماعیل‌نژاد: برای مدال آسیا سه‌صدم کم آوردم/ هدفم کسب سهمیه المپیک است

تهران- ایرنا- بانوی دونده سرعتی ایران گفت: با مدال داخل سالن آسیا ۳ صدم ثانیه فاصله داشتم. عملکردم در دو ۱۰۰ متر همیشه بهتر از ۶۰ متر است اما باز هم می‌خواستم در ۶۰ متر رقابت کنم، زیرا به امتیاز مسابقات بیشتر نیاز داشتم.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا از ۲۸ بهمن ماه به مدت سه روز با حضور ۴۳۰ ورزشکار از ۲۶ کشور در سالن آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

تیم ملی دوومیدانی کشورمان در حالی که به عنوان کشور میزبان در مجموعه دوومیدانی آفتاب انقلاب میزبان یازدهمین دوره مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا بود با مجموع ١۶ مدال؛ ٩ مدال در بخش بانوان و ٧ مدل در بخش مردان در جایگاه چهارم ایستاد.

در این دوره از رقابت‌ها بانوان ملی‌پوش کشورمان موفق به کسب ٢ طلا، ۴ نقره و ٣ برنز و همچنین سه رکوردشکنی ملی شدند. در بخش مردان نیز یک طلا، ٢ نقره و ۴ برنز و همچنین شکسته شدن یک رکورد ملی دستاورد ورزشکاران کشورمان بود.

در بخش بانوان فرزانه فصیحی و تکتم دستاربندان به ترتیب در ۶٠ متر و ٨٠٠ متر ضمن شکستن رکورد ملی به مدال طلا رسیدند. نازنین عیدیان در ۴٠٠ متر، نگین آذری عدالت در ٨٠٠ متر، فاطمه محیطی‌زاده در پنجگانه و تیم ۴ در ۴٠٠ متر امدادی متشکل از کژان رستمی، شهلا محمودی، مریم محبی و نازنین فاطمه عیدیان به مدال نقره دست یافتند. همچنین کژان رستمی در ماده ۴٠٠ متر و الهام سادات هاشمی در پرتاب وزنه مدال برنز دریافت کردند و مهسا میرزا طبیبی ضمن شکستن رکورد ملی پرش با نیزه برنزی شد.

حمیده اسماعیل‌نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در واکنش به اینکه چرا در مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا در ماده ۶۰ متر نتوانست انتظارات را برآورده کند، اظهار کرد: همه تلاش و هدفم این بود تا در مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا نتیجه خوبی بگیرم زیرا امتیاز این رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک بود. دوست داشتم تا در جایگاه بهتری قرار بگیرم اما رکورد ۷.۴۱ ثانیه را ثبت کردم و با مدال داخل سالن آسیا ۳ صدم ثانیه فاصله داشتم و زمان کم آوردم. عملکردم در دو ۱۰۰ متر همیشه بهتر از ۶۰ متر است اما باز هم می‌خواستم در ۶۰ متر رقابت کنم، زیرا به امتیاز مسابقات بیشتر نیاز داشتم.

وی افزود: هدفم کسب سهمیه المپیک است و از اردیبهشت ماه رقابت‌های انتخابی المپیک در دو ۱۰۰ متر آغاز می‌شود. با مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی صحبت کردم و او گفت که بسیار به کسب سهمیه امیدوار است.

دونده سرعتی ایران خاطرنشان کرد: اکنون در رده سی و هشتم جهان قرار دارم در حالی که تا رده ۵۶ جهان جزو شانس‌های کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شوند. با توجه اینکه در ماده ۱۰۰ متر در این چند ماه ندویدم به طور حتم با شروع مسابقات انتخابی این ماده از سال آینده، امتیاز خوبی جمع خواهم کرد و رنکینگم را ارتقا می‌دهم.

وی ادامه داد: من در ماده ۶۰ متر داخل سالن آسیا سال گذشته در قزاقستان شرکت کردم اما مسابقات تهران به مراتب سطح بالاتری داشت و رقبا نه تنها در این ماده بلکه در مواد دیگر هم قوی‌تر ظاهر شدند. زیرا امسال سال المپیک و آخرین شانس کسب سهمیه جهانی بود. ایران در سال ۲۰۱۸ هم میزبان این رقابت‌ها بود و میزبانی آن زمان از لحاظ فنی و سطح دوومیدانی‌کارانی که در آن دوره شرکت کردند نسبت به امسال متفاوت بود و در این دوره کیفیت مسابقات و سطح رقبا واقعا بالا بود.

اسماعیل‌نژاد یادآور شد: مبینی در دو ماهی که سرپرستی فدراسیون دوومیدانی را برعهده گرفت با وجود مشغله‌های فراوان این میزبانی را با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، انجام داد اما همواره جویای شرایط تمریناتم بود. من در شهر خودم در سبزوار سالن نداشتم و مبینی اردویی را برایم در بابل تدارک دید و تقریبا یک‌ماه در آنجا تمرین کردم.

وی گفت: ای کاش رسانه‌ها وقتی با ورزشکاری درباره دغدغه‌ها و مشکلات صحبت می‌کنند، برای جذب مخاطب تیتر جنجالی نزنند و ورزشکار را به حواشی نبرند. سعی ما این است که تمرکز داشته باشیم و از حاشیه دور باشیم. شهرداری سبزوار مسئولیتی در قبال ورزش قهرمانی نداشت و الان حامی مالی من شده است و بسیاری از هزینه‌های من را تقبل و حتی من را به مسابقات برون مرزی اعزام کرد اما حواشی ایجاد شده سبب دلخوری آنها شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha