«وایلد کارت»، اصطلاحی اشتباه در ورزش ایران؛ وقتی بی‌سوادی موج می‌زند!

تهران- ایرنا- در حالی که سال‌هاست سهمیه‌ای به نام «وایلدکارت» وجود خارجی ندارد اما برخی روسای فدراسیون‌ها همچنان از این اصطلاح اشتباه استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در حالی که تنها دو ماه تا آغاز المپیک پاریس باقی مانده اما هنوز شانس افزایش تعداد سهمیه‌های کشورمان برای حضور در این رقابت‌ها وجود دارد. در برخی رشته‌ها IOC سهمیه‌هایی را برای کشورهای در حال رشد اختصاصی می‌دهد که این سهمیه‌ها، سهمیه‌های یونیورسالیتی نامیده می‌شود.

با این حال برخی روسای فدراسیون‌ها به دلیل کم‌اطلاعی یا به طور واضح‌تر به دلیل بی سوادی مدیریتی همچنان از اصطلاح «وایلدکارت» استفاده می‌کنند؛ در حالی که مدتهاست وایلدکارت دیگر وجود خارجی ندارد.

البته سهمیه یونیورسالیتی(Universality) همان وایلد کارت است؛ با این تفاوت که سهمیه یونیورسالیتی با نگاه توسعه‌ای که کمیته بین المللی المپیک IOC دارد به برخی کشورها در رشته‌هایی خاص اعطا می‌شود.

تا المپیک ریو، IOC در برخی رشته‌ها برای بعضی کشورها وایلد کارت در نظر می‌گرفت اما از المپیک توکیو به این سو سهمیه‌های «یونیورسالیتی» به صورت محدود و با تشخیص IOC و نظرات فدراسیون‌های جهانی به برخی کشورها اعطا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha