۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85398587
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

بذرکاری ۱۳هزار هکتار از ارتفاعات اراضی ملی شیراز

شیراز-ایرنا-معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با هدف کاشت یک میلیارد درخت در کشور ۱۳ هزار هکتار از اراضی و ارتفاعات پارک کوهستانی نور شیراز بذرکاری و احیا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق امیدوار دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این عملیات در ارتفاعات کوه نور شیراز و با هدف غنی‌سازی، اصلاح و احیا عرصه‌های طبیعی، تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش و تخریب خاک با همکاری گروه‌های مختلف مردمی و دوست‌داران طبیعت انجام شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به تقویت فضای سبز این منطقه افزود: گونه‌ های کاشته شده شامل بذر بادام کوهی، تنگرس، ارژن و باریجه بود که بومی و سازگار با اقلیم منطقه و کم آب‌بر است.

امیدوار گفت: حفظ و صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان، وظیفه آحاد مردم و دستگاه‌هاست و در این زمینه همگان باید احساس مسئولیت کنیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تأکید بر اثر بخشی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از مردم، صنایع موجود، کارخانه ها و صنایع مختلف تولیدی خواست برای حفاظت از اراضی ملی و فضای سبز شهرستان بیش از پیش کوشا باشند.

سید جواد نقیبی رئیس اداره مطالعات و ترویج فضای سبز سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: یکی از وظایف این سازمان حفظ و توسعه فضای سبز در شهر و ارتفاعات شیراز با کاشت بذرهای بومی و سازگار با ارتفاعات این شهر است.

وی ادامه داد: در بحث فضای سبز ارتفاعات پیرامونی کلان شهر شیراز اقدامات خوبی انجام گرفته که انتظار می رود با تفاهم و همکاری بیش از پیش نهادها و مردم بتوانیم فضای سبز شهر شیراز را حفظ کنیم و گسترش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha